Een Duitse overwinning

A-junioren, A1, Groep 2 08

14 september 2013 14:00

Gabriël Cornelisse

In de tweede bekerwedstrijd was Spirit A2 de tegenstander. Op voorhand leek het een zekere overwinning te worden, aangezien we in de voorbereiding een 2-2 gelijkspel hadden behaald tegen de A1 van Spirit en die spelen in de hoofdklasse.

Niets bleek minder waar. In de eerste helft leek alles te mislukken. Er werd slecht gecombineerd, veel spelers liepen uit positie en er werden veel persoonlijke fouten gemaakt. Tot overmaat van ramp kwam Spirit enigszins gelukkig op een 0-1 voorsprong.

De tweede helft stond het team weer op scherp. Er kwam meer rust in het spel en we wisten voetballend gevaarlijker tot de goal van Spirit te komen. in de 51e minuut bracht Joey de stand op 1-1 door een afgevallen corner binnen te koppen. In de 67e minuut zorgde een sterk spelende Joery voor een 2-1 voorsprong. Na de voorsprong verzuimden we de score te vergroten, mede door een gemiste strafschop in de 75e minuut.

Spirit zette alles op alles en ging achterin één op één spelen. Een goed genomen vrije trap kwam via de lat terug en Spirit scoorde in de rebound de gelijkmaker in de 78e minuut.

Ons tweede bekerduel leek op een gelijkspel af te stevenen, maar Jeroen zorgde met een goede individuele actie voor een 3-2 overwinning in de laatste minuut van de wedstrijd.

De complimenten gaan uit naar de scheidsrechter, die (ondanks veel kritiek van de tegenstander) de wedstrijd in goede banen heeft geleid.

Hopelijk hebben we veel geleerd van deze matige wedstrijd en kunnen we volgende week tegen Ommoord onze goede vorm weer oppakken.