BVCB B2 - SVS JO17-1

Verslag Bekerwedstrijd zaterdag 14 september 2013
BVCB B2 - SVS B1

Goed gedaan!

Mijn vrees was dat het zou regenen tijdens de wedstrijd. Het bleef gelukkig redelijk droog.

Een goede aanval van Noah zorgde al vrij snel voor onze eerste goal. Ricardo volgde zijn voorbeeld: 2-0. Bij de 24e minuut omzeilde Donovan de keeper en legde toen heel, heel, heel rustig de bal in het doel. Zeven minuten later gaf Donovan heel goed af door voor het doel langs van de eerste paal naar Ricardo te schieten die bij de 2e paal klaar stond. Ricardo maakte het af door de bal netjes in het doel te schieten. Ricardo was vandaag goed op dreef. Een minuut later maakte hij weer een goal. Ons team bleef goed aanvallen. Twee verdedigers gingen zelfs voor hen liggen. Hier maakte Donovan goed gebruik van en maakte onze zevende goal.

Meteen na de start van de tweede helft maakte Ricardo al weer een goal. Jeroen was in de tweede helft ook gretig op de bal en maakte al gauw een doelpunt. Even later maakte Ricardo weer een goal, (zijn zesde) en dit keer met links (hij is rechts). Jeroen liet dat niet op zich zitten en scoorde zijn tweede goal. De tegenstander van deze week was zwak. Maar gelukkig bleef ons team ook in de tweede helft aanvallen. De scheidsrechter (hij was notabene van de KNVB) kreeg zelfs zoveel medelijden met onze tegenstander dat hij overtredingen van BVCB door de vingers zag, zelfs een duidelijke hands wilde hij niet zien. Ricardo raakte gefrustreerd door getrek aan zijn shirt en schopte naar achteren waarvoor de scheidsrechter hem waarschuwde en 10 minuten het veld stuurde. Aangespoord door het gedrag van de scheidsrechter en misschien ook omdat onze verdediging wat gemakkelijker werd, maakte de tegenstander onze nul kapot. Het schot was wel heel mooi geschoten, hij kwam in de linkerbovenhoek. De stand was 1-11. Even later floot de scheidsrechter af.

“We hebben gewonnen!”

Avang Ku, teamleidster B1