SVS E3 geeft SVS D5 zeer goed partij

SVS D5G

19 oktober 2013 8:30

David Tumkaya

Zaterdagochtend om half 9 bij SVS, De E3 speelt een oefenwedstrijd tegen SVS D5. D5 is een jongens/ meisjesteam dat op een half veld speelt. Het eerste wat dan opvalt is dat ze wel heeeeeel groot zijn in vergelijking met onze boys.
Omdat het een oefenwedstrijd is wordt exact gedaan waar een oefenwedstrijd voor bedoeld is, oefenen en het uitproberen van kleine wisselingen in het veld. Zonder Sontje, die overigens vandaag scoorde voor de E1!!, en dus met een wat andere verdediging. Het veldspel was prima, De E3 was voetballend duidelijk beter, vandaag won helaas de fysieke kracht van de D5 .
Het leek eerst een walk-over te worden want halverwege de eerste helft stond het al 2-0 voor de D5. Olaf scoorde de anslusstreffer en met 2-1 achter gingen we de rust in.
In de tweede helft bleef het lang 2-1. Uiteindelijk maakte de D5 de 3-1, waarna Amin vrijwel direct de 3-2 in de touwen schoot. Vlak voor tijd werd de wedstrijd beslist: 4-2.
Wat hebben we geleerd? Dat we enorm goed kunnen voetballen, dat we niet bang hoeven te zijn voor grotere tegenstanders en dat we veel kansen missen:-)