DRL A1 - SVS JO19-1

Assist: Nick Snijder

A-junioren zaterdag, A1, 2e klasse 2

16 november 2013 14:30

Voor de derde competitiewedstrijd van het seizoen werd er afgereisd naar Rotterdam-Zuid. DRL A1 was onze tegenstander en dat was voor ons geen onbekende. In de voorbereiding wisten we daar 2-7 te winnen op een mooi, strak kunstgrasveld.

Waarschijnlijk had DRL deze oefenwedstrijd nog in gedachte bij het inplannen van de competitiewedstrijd, want deze keer speelden we namelijk op een ongelofelijk slecht grasveld.

Ondanks de toestand van het veld werd er in de eerste helft aardig gecombineerd. Al na een seconde of 40 wist Mike de 0-1 op het scorebord te brengen. Na 5 minuten maakte Jonard er 0-2 van na geklungeld in de DRL-defensie. Binnen 20 minuten was de stand 0-3 en hadden we DRL volledig in de tang. Na de 0-3 zakte de wedstrijd een beetje in en verzaakte SVS om de score uit te breiden. Verdedigend stonden we erg sterk en DRL was nauwelijks gevaarlijk in de eerste helft.

De tweede helft besloten we goed door te drukken, wat ervoor zorgde dat we binnen een kwartier op 0-5 stonden. Daarna werden we te nonchalant en kon DRL wast terugdoen. Er werd niet kort meer gedekt op het middenveld en achterin kreeg de tegenstander teveel ruimte. De overwinning kwam niet meer in gevaar, maar de 4 tegendoelpunten die we in het laatste half uur incasseerden, zorgden voor een zure nasmaak.

Volgende week spelen we een uitwedstrijd tegen Slikkerveer en het belangrijke verbeterpunt is om de volle 90 minuten scherp te blijven, zodat we geen onnodige tegengoals meer weggeven.