Een ruime overwinning voor SVS A1

Onbekend (kopbal)

A-junioren zaterdag, A1, 2e klasse 2

23 november 2013 15:15

Er was vandaag weer een wedstrijd gespeeld in West II - 2e Klasse poule 2. Het duel ging tussen SVS A1 en Slikkerveer A2. De laatstgenoemde speelde trouwens thuis. Slikkerveer had tot nu toe geen goed begin van het seizoen: ze hadden nog nul punten.  SVS had alles gewonnen en was trotse koploper. Nadat er twee blessuregevallen waren bij SVS deze week kon alleen Moreno de Klerk niet spelen. Armano Tempel was op tijd hersteld voor deze wedstrijd. Voordat we richting Slikkerveer gingen kregen we te horen dat een van onze dragende krachten met het 1ste mee moest doen. Joey Dentro is zijn naam. Jeroen de Lely droeg het shirt van onze ‘sterspeler’ uit respect. Iets na kwart over 3 begon de wedstrijd, omdat de scheidsrechter te laat was. Na een slecht begin van de koploper rook Slikkerveer bloed en maakte ook de 1-0. Na slecht verdedigen en slechte communicatie scoorde ze uit een afgeslagen voorzet. Maar SVS ging niet bij de pakken neerzitten. SVS ging daarna vol in de duels en creëerde veel kansen. Bob had een hele goede kans na een mooie voorzet vanaf de rechterflank, maar de keeper maakte een katachtige redding waardoor het maar een corner werd. SVS domineerde maar moest wel uitkijken voor de tegenstoot van Slikkerveer want ze waren goed in de counter. Na de zoveelste corner scoorde SVS de gelijkmaker. Na een corner van Silvio van Gelderen werd er geklungeld in de zestien bij Slikkerveer waardoor Nick Snijder het ‘mooiste’ doelpunt maakte van het seizoen(tot nu toe). Nu rook SVS bloed en bleef aanvallen. Daan van der Leije viel ongelukkig uit met een bloedneus en een schouderblessure. Lucas van der Knaap kwam in zijn plek. SVS creëerde genoeg kansen maar hij ging er maar steeds niet in, maar na een mislukte voorzet van Lucas van de Knaap kwam de bal voor de voeten van Jonard ‘Joni’ Rodriguez. Hij kreeg de bal niet helemaal onder controle maar hij zette de keeper ook op een verkeerd been waardoor het 1-2 werd. Na een goede voorzet vanaf de linkerflank die werd verzorgd door Jeroen de Lely kopte Joni de bal terug waardoor Lucas van der Knaap vrij kon inkoppen. Toen gingen we de rust in. De trainers van SVS, Aram Koedood en Jordy Slieker, vonden dat SVS goed voetbalden. De start van de 2de helft was goed en er werd goed gecombineerd. Armano Tempel kwam erin voor Joni waardoor Mike Dentro rechtsbuiten werd. Mike Dentro had 2 mooie goals gescoord, maar die werden onterecht afgekeurd. Na een mooie voorzet van Jeroen de Lely scoorde Mike Dentro met zijn hoofd. Er werd nog goed gevoetbald maar er gebeurde niet zo heel veel. Rico Leeflang had nog een mooie redding en Jeroen de Lely had wel kans om de voorsprong nog verder te vergroten maar het lukte niet. Een grote aderlating was de blessure van Armano Tempel. Uiteindelijk werd het 1-4 en gingen de SVS’ers weer blij naar huis en maken zich gereed voor de wedstrijd tegen Schoonhoven A1.

Geschreven door Moreno de Klerk