SVS JO11-2 - Cabauw E1

E-Pupillen (najaar), E2, 3e klasse 04

20 november 2010

Carlos Littel

Vandaag was de nummer 3 van de competitie het veel scorende Cabauw te gast bij SVS. Deze ploeg heeft veruit de meeste doelpunten van de competitie op hun naam staan, die van ons de minste tegentreffers, dus dat beloofde wat!Al vrij snel in de eerste helft konden we zien dat er bij de tegenstander een paar behendige spitsen rondliepen die ook fysiek hun mannetje stonden. Toch waren het onze jongens die via een paar snelle aanvallen de beste kansen kregen. Toch was het de counter die SVS de verdiende voorsprong bezorgde. Damien onderschepte een dieptepass en tikte de bal naar Quincy die met een kleine voetbeweging de bal voor de rechter nam en de bal met een mooie curve de rechterbovenhoek in draaide. Feest aan de kant, helaas niet voor lang. Cabauw ging direkt vanaf de aftrap op jacht naar de gelijkmaker, waarbij de verdediging soms handen en voeten te kort kwam om de gelijkmaker te voorkomen. Uit een vrije trap op de rand van de 10 was het dan toch raak. De bal werd een beetje ongelukkig uitverdedigd waardoor de spits de 1-1 kon binnen tikken. Dit was tevens de ruststand. Na rust werd het spel wat fysieker zonder gemeen te worden. Cabauw probeerde duidelijk de wat kleinere SVS ers wat bang te maken, maar kwamen van een koude kermis thuis. Een afgeslagen bal van Cabauw werd door Dante mooi meegegeven aan Danny die in een tik Quincy vond. Koelbloedig tikte hij de 2-1 binnen en was de ban gebroken.
Na eerst nog een schot van Damien naast en een geweldige pegel van Luuk op de kruising was het Mikey die netjes terug lag op Dante die zonder nadenken op doel knalde. De bal smoorde in de defense voor de voeten van Damien die de 3-1 van dichtbij binnen schoof. Wedstrijd gelopen, 3 punten binnen. Cabauw werd nog 1 keer gevaarlijhk uit een vrije trap, genomen door de keeper maar Jack stond goed op te letten en stopte de bal klemvast in de hoek.(keeperstraining loont!) Diezelfde keeper luidde het slotakkoord in door een uittrap recht in de voeten van Quincy te schieten die op een simpele manier zijn derde en daarmee in totaal €7,50 extra zakgeld binnensleepte.