CKC E2 - SVS JO11-2

Onbekend (schot)

E-Pupillen (najaar), E2, 3e klasse 04

27 november 2010 8:30

Moeizame bevalling voor de E2.

Op deze verschrikkelijk koude ochtend konden de boy`s zich op gaan maken voor de eerste van 3 finales. Voor tegenstander CKC was het de laatste wedstrijd van het najaar, die hadden er ondanks de kou en het tijdstip wel zin in. Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor het scherp spelende CKC. Binnen 2 minuten was een afgeslagen aanval van SVS de aanleiding voor de eerste goal van de wedstrijd gescoord door CKC. Deze snelle tegengoal werkte als een sirene voor onze jongens. Ineens waren ze wakker en beseften ze dat ze het niet kado zouden krijgen. CKC bleef de bovenliggende partij met behoorlijk wat kansen. Pas in de 6e minuut kreeg SVS wat grip op de wedstrijd. Met een goeie save van Jack en een nog betere uitrap werd Mikey gelanceerd die snel doorspeelde op Damien, 1-1.
CKC zocht gelijk weer de aanval en weer was het Jack die goed ingreep en de bal voor de voeten van de hardwerkende Tim bokste. Die gaf een mooie dieptepass op Quincy die mooi afmaakte en de 1-2 intikte. Het vertrouwen groeide, het samenspel begon te lopen, de tegenstander werd onder druk gezet. Kansen over en weer maakte dat het ondanks de kou een leuke pot was voor de trouwe supporters. Vlak voor rust was er een mooie klassieke SVS aanval over 4 schijven; Damien veroverde de bal, speelde door op mikey, liep door, ontving de bal terug van Mikey en speelde Quincy vrij voor de goal, 1-3, Prachtig! Rust en eindelijk even een gelegenheid voor de fans om weer wat gevoel terug in het lichaam te krijgen.
CKC had waarschijnlijk wat Tabasco gekregen in de rust, want gelijk vanaf de aftrap was het een fel aanvallend CKC die binnen de minuut de bal met een mooie knal Jack kansloos lieten en de stand naar 2-3 brachten. Vanaf dat moment was het een thriller om de vingers bij af te likken. Niet qua spel, dat was verre van mooi, wel qua werklust en inzet waarbij beide pleogen elkaar geen seconde rust gaven.
Een knal van Mikey kon alleen maar gestopt worden door de keeper. Damien reageerde attent op de losse bal en tikte rustig de 2-4 binnen. 2 minuten later werd er even niet opgelet en viel de derde tegentreffer, 3-4. Snelle counter van Mikey die Damien lanceerde, via de keeper 3-5. Overtreding op Danny werd niet bestraft waardoor CKC binnen de minuut weer de aansluiter binnendreunde, 4-5.
CKC rook bloed en de jacht op de gelijkmaker werd ingezet. Keer op keer moest de verdediging alle zeilen bij zetten om de voorsprong te behouden. Na weer een goeie save was het de uittrap van Jack die door Damien goed werd ingeschat. Nog kouder dan het weer was het afmaken van Damien die met zijn vierde de 4-6 en daarmee de overwinning veilig stelde...dat dachten we dan!
CKC weigerde zich bij de nederlaag neer te leggen. Aanval na aanval resulteerde in de blessuretijd nog tot de 5-6, maar gelukkig bleven de jongens cool genoeg om deze overwinning binnen te slepen!
Alle hulde voor CKC die het ons verschrikkelijk moeilijk gemaakt hebben. Wij wensen deze ploeg veel succes in het voorjaar! Met nog 2 wedstrijden te gaan hebben de jongens vandaag geleerd dat alleen sinterklaas en zwarte piet kado`tjes uitdelen.