Eerste competitieoverwinning van 2014

A-junioren zaterdag, A1, 2e klasse 2

18 januari 2014 11:30

Mahaz Abbazi

Onze jacht op het kampioenschap werd in 2014 voortgezet met een competitiewedstrijd tegen Nieuwerkerk A2. Een bekende tegenstander, want dit seizoen hebben we al meerdere wedstrijden tegen Nieuwerkerk gespeeld, waarvan twee oefenwedstrijden tegen de A1. Een week geleden werd de A3 van Nieuwerkerk nog vrij eenvoudig (0-5) door ons aan de kant gezet in de tweede ronde van de beker.

We begonnen de wedstrijd met 13 man: Bob Sonnevelt was helaas afwezig. Topscorer Mike Dentro begon als voorstopper en aan zijn gezicht te zien wat hij daar zeer mee verheugd. Dat bleek ook wel toen hij na 4 minuten de 1-0 binnentikte na een mooie, strakke voorzet van Jeroen de Lely.

Na 10 minuten kwam Nieuwerkerk op 1-1 via een erg makkelijk gegeven strafschop na een vermeend duwtje van Moreno de Klerk. Zoals het wel vaker gebeurt in het voetbal, kregen ook wij een cadeautje van de scheidsrechter. Joey Dentro dook na een goede actie het strafschopgebied in en werd "beloond" met een penalty. In eerste instantie miste Jeroen de Lely, maar de rebound schoot hij onberispelijk binnen: 2-1.

Met een 2-1 voorsprong gingen we de rust in. Ook de tweede helft hadden we het betere van het spel. Er werden veel duels op het middenveld gewonnen en we kwamen na goed opbouwend spel veelvuldig voor het doel van Nieuwerkerk. In de 51e minuut maakte Mike Dentro, die de tweede helft in de spits speelde, er 3-1 van op aangeven van Jonard Rodriguez vanaf links. Na de 3-1 leek Nieuwerkerk de moed te hebben opgegeven en kon Mike Dentro zijn hattrick compleet maken door een schitterende lange bal op maat van Nick Snijder koelbloedig af te maken: 4-1. De 5-1 van Joey Dentro (assist van Silvio van Gelderen) en de 6-1 van Jonard Rodriguez (assist van Mike Dentro) zorgden ervoor dat de 3 punten in eigen huis bleven.

Volgende week spelen we een vroege uitwedstrijd bij Bergambacht A1 en na die wedstrijd hebben we alle tegenstanders uit onze competitie één keer gehad.