ME1 neemt kop positie over

SVS MO11-1

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 2e klasse 3

29 maart 2014 9:00

Het was vandaag  er op of er onder voor de ME1, DWO de nummer 1 met 1 punt voorsprong zou bij winst 4 punten los komen met nog maar 2 wedstrijden te gaan.

Er moest gewonnen worden hoe dan ook. Bij aankomst ging onze tegenstander al naar het veld om zich goed voor te breiden op de kraker die zou komen tussen de nummer 1 en 2.

Onze meiden waren nog lekker aan het dollen op het hoofdveld.

We hadden ons ook voor genomen om de druk niet al te hoog te leggen bij de meiden, de boodschap was ook kort en simpel in de kleedkamer, wees scherp, kort er op, en vooral doen waar we goed in zijn het balletje laten gaan.

10 minuten voor tijd kwamen we het veld op waar DWO nog steeds druk doende was met hun warming up. Alysha onze aanvoerster nam de meiden mee om ook even de spieren los te gooien.

Ze waren er klaar voor,  de meiden waren scherp begonnen aan de wedstrijd, fel werd het duel aangegaan en met goed combinatie spel kreeg Britt al snel de eerste kans die ook gelijk tegen de touwen ging. 0-1

DWO had moeite om bij te blijven maar verweerde zich stug, na een aanval van DWO veroverde SVS de bal en met een perfecte omschakeling stond na drie bal contacten Britt weer voor de goal en ronde hem wederom  fraai af 0-2.

Dit was ook de rust stand. De limonade werd naar ons toe gebracht, het was mooi weer en we bleven lekker op het veld zitten in de zon waar DWO de kleedkamer op zocht

DWO had wat wijzigingen aangebracht in het team en zou er alles aan gaan doen om de 0-2 weg te poetsen.

Maar door het aanvallend spel van DWO kregen we nog meer ruimte. We combineerden er flink oplos en door simpel en effectief voetbal viel de 0-3,  0-4, 0-5  snel achter elkaar.

DWO was het spoor bijster en werd uit elkaar gespeeld, de kansen stapelde zich op waar we nog 4 treffers uit haalde.

De enige echte grote kans die ze kregen bokste Defhaney fraai uit de goal, ze had niet veel ballen gehad maar zorgde wel voor rust met prima snelle spel hervattingen.

De ouders langs de lijn kregen een mooie wedstrijd voor geschoteld en werd na afloop weer bedankt voor hun support.

Meiden het was een top dag vandaag. Nog twee wedstrijden houdt ons van de titel.