Krappe overwinning SVS E3

E-pupillen zaterdag, E3, 6e klasse 17

12 april 2014 8:30

Joop Blommestijn

De voorlaatste wedstrijd van de competitie is in een benauwde overwinning geëindigd voor SVS E3.

In een spectaculair duel wonnen de mannen met 5-4 van het lastige Hillegersberg. De uitwedstrijd werd in januari nog verloren met 3-1. Het begin van de wedstrijd was een beetje rommelig, Hillegersberg profiteerde optimaal van een paar kleine foutjes in de verdediging van SVS. Na tien minuten stonden de mannen met 2-1 achter. Thomas was de goalgetter namens E3.

Daarna begon de E3 steeds beter te spelen. Combinaties liepen goed, er werd met regelmaat op het vijandelijke doel geschoten en nog voor rust werden er drie doelpunten gemaakt. Thiago(2x) en Adryen waren de doelpuntenmakers. De ruststand was derhalve dan ook 4-2. Na rust gooide Thiago de wedstrijd op slot met een vijfde SVS doelpunt.

Daarna liet SVS hun tegenstander toch nog terug in de wedstrijd komen. Binnen een paar minuten werd het 5-4 en was het billenknijpen voor spelers en begeleiding. Gelukkig scoorde H’berg niet meer en floot de scheidsrechter af.

Een hele belangrijke overwinning voor SVS!  VOC is na vandaag definitief afgehaakt als titelkandidaat na een 4-3 nederlaag tegen Nieuwerkerk. BSC is nu de enige overgebleven concurrent. De Benthuizenaren versloegen TOGB thuis met maar liefst 7-1!

De competitie ligt nu stil tot 10 mei voor SVS. Dan spelen de mannen hun laatste competitiewedstrijd uit tegen het Zoetermeerse DSO. Concurrent BSC 68 speelt die dag tegen Hillegersberg.

De stand:

PT