SVS E3 KAMPIOEN!!

SVS JO11-3

E-pupillen zaterdag, E3, 6e klasse 17

10 mei 2014 9:45

Echt weer voor een kampioenswedstrijd was het eigenlijk niet. Regen en wind gierden over het Sportpark Bentwoud in Zoetermeer. SVS E3 moest de wedstrijd tegen DSO winnen om het kampioenschap te kunnen gaan vieren.

De eerste minuten was het allemaal wat nerveus van SVS kant, maar al snel werd duidelijk dat DSO niet opgewassen was tegen de mannen uit Capelle.

Dante scoorde de 1-0 na zes minuten spelen. DSO had wel wat vaardige spelers rondlopen, maar als team was het toch zeer matig. In de 16e minuut scoorde Amin uit een hele mooie aanval de 2-0, en direct erop scoorde Dante na wederom een prachtige aanval de 3-0. Vlak voor rust bepaalde Thomas de ruststand op 4-0.

In de tweede helft bouwde SVS de voorsprong door Thomas, Dante(3) en Amin uit naar 9-0! De overwinning en het kampioenschap waren  binnen. Met vuurwerk en gezang gingen de mannen richting de kleedkamer waar alle spelers en de twee trainers een beker kregen overhandigd.

Een uitstekende teamprestatie van de mannen.  De kracht van dit team zit hem vooral in het accepteren van elkaar, dit in combinatie met twee uitstekende trainers, een geweldige leider en een vaste harde kern supporters. We kunnen concluderen dat de E3 een topseizoen heeft gedraaid.

Het seizoen is ook nog niet (helemaal) over. Op 31 mei speelt de E3 om de Young Stars Cup in Terneuzen, 7 juni spelen de eerstejaars bij VV Ommoord een toernooi  en op tweede pinksterdag wordt er deelgenomen aan een toernooien bij Zwaluwen 1911 in Utrecht.

Het seizoen wordt afgesloten op 12 juni met de traditionele wedstrijd tussen de spelers en de ouders.