Perfecte serie van SVS MD1 bruut tot stoppen gebracht

SVS MO13-1

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 4

15 november 2014 10:00

Extra spanning op de gezichten van onze dochters vanochtend, en ook de ouders zien er verbeten uit, want er staat een heuse topper op het programma. We spelen uit tegen Floreant, de Boskoopse dames die fier aan kop van de competitie staan met vier keer winst en een gelijkspel. Eén puntje meer dan SVS, de nummer twee die ook vier keer won en vooralsnog op een perfecte serie kan bogen. Inzet van vandaag is dus de koppositie, houdt Floreant deze vast of nemen wij ‘m over?

Het zijn behoorlijke grote meiden die wij aan de warming up zien beginnen op het regenachtige sportpark Floreant. Meiden met trainingspakken van de club en rugnummers op de shirts… de eerste psychische tik is uitgedeeld. Zoals het bij een topper hoort wordt er gespeeld op het hoofdveld (overdekt zitten, hoera) en is er veel publiek op de wedstrijd afgekomen. Vanuit ons bomvolle uitvak constateren we dat trainer Jim start met één-op-één achterin, de scheidsrechter fluit zijn beginsignaal en de bal rolt!

Helaas rolt het kreng voornamelijk de kant op van onze doelvrouw Angela, want Floreant maakt direct duidelijk nogal gehecht te zijn aan de bovenste plaats. In de eerste minuut kan ternauwernood een vloeiende aanval worden gestuit maar al in de tweede minuut komt de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. SVS gaat op jacht naar de gelijkmaker en creëert kansjes, zo wordt een schot van Mila door de keepster gekeerd en wordt een prima corner van Roos net niet door Assièra en Mara tot doelpunt gepromoveerd. Een fout op het middenveld leidt de 2-0 in en even later is het al 3-0 na een mooie boogbal door een aanvalster in het geel-blauw. SVS wordt nu overklast, de drie verdedigsters Liya, Rachel en Noura doen hun best maar kunnen het niet belopen. Floreant loopt uit naar 4-0 en zelfs 5-0, vooral in de omschakeling na balverlies aan onze kant is dit team gevaarlijk efficiënt.

Ondanks de hopeloze achterstand beginnen onze dames fel aan de tweede helft en dat is een compliment waard. Jammer genoeg heeft Floreant hier geen boodschap aan en scoort -met twee SVS-speelsters op de doellijn- de 6-0 en stoomt daarna op naar 7-0. Gelukkig wordt onze eer gered wanneer Savannah uit een keurige aanval de bal zuiver in weet te schieten. Dit biedt zowaar hoop op meer tegentreffers, want SVS laat daarna heel aardig spel zien. Danée krijgt een goede kans maar ziet haar schot geblokt, een inzet van Rachel smoort in een woud van benen en een andere mogelijkheid van onze dames rolt net voorlangs. Wanneer Nienke goed meeverdedigt maar haar tegenstander onreglementair tegen de groene vlakte werkt, krijgen we ook nog een strafschop tegen. Zonder mededogen tekent de thuisploeg 8-1 aan. In de slotminuut krijgen we nog de kans iets terug te doen, wanneer Savannah in de zestien gevloerd wordt en ook Danée mag aanleggen vanaf de stip. Het is tekenend voor deze verloren missie dat haar pingel er niet in gaat. SVS heeft ervoor gestreden, zeker na rust, maar de conclusie moet zijn dat Floreant een flinke maat te groot is.

Marcel Verspeek