Gemis aan scorend vermogen breekt MD1 op

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 4

22 november 2014 11:30

Willem Paijer

Weer een topper en weer ging SVS kopje onder. In de week van de waarheid speelden onze dames afgelopen weekend tegen de koploper en stond deze zaterdag een duel met de nummer twee gepland. DSO uit Zoetermeer kwam, zag en overwon, SVS bleef met lege handen achter en zakte nog twee plaatsen op de ranglijst. Van twee naar vier naar zes… de waarheid is soms hard. Het verlies was terecht, want SVS begon niet scherp aan de thuiswedstrijd op veld vier, waar thuis bijna uit wordt. Ons team grossierde in fouten en het samenspel was zwak. Daarnaast is het zelfvertrouwen broos en ontbreekt de durf om acties te maken. DSO profiteerde gretig en liep eenvoudig uit naar 0-3. Pas na de rust kwam er rust, in het spel van SVS. Er werd een stuk beter gecombineerd, de zijkanten werden opgezocht en er kwamen kansen, veel kansen. Helaas werd er daarvan slechts één verzilverd, door Savannah, die zich de laatste twee wedstrijden aardig in de kijker heeft gespeeld. De rest van de kansen ging verloren en daarmee de wedstrijd, DSO prikte er nog twee in en bepaalde de eindstand op 1-5. Wij hebben het excuus van een volle ziekenboeg, maar teveel dames bleven zaterdag onder hun niveau. Wil SVS weer een vuist kunnen maken, dan is verbetering gewenst.

Marcel Verspeek