MD1: sterke start, teleurstellend slot

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 4

29 november 2014 8:30

Alexander Messemaker

Op voorhand lijkt het niet eerlijk, onze girls tegen een team van boys. Gelukkig verschijnen de Hazerswoudse Boys in de vorm van een meisjeselftal en is de situatie gelijkwaardig, hoewel deze meisjes gemiddeld wat groter zijn dan die van ons. Eveneens vooraf biedt de ranglijst hoop, want onze opponent heeft nul punten uit drie wedstrijden. Nadere bestudering van de statistieken leert echter dat zij verloren van ploegen waar wij ook niet van wonnen, tegen wie zij minder goals tegen kregen en vaker scoorden. Hm. Genoeg scorebordjournalistiek, tijd voor de wedstrijd.

Daaraan beginnen onze dames voortvarend en al na enkele minuten worden de kleumende kijkers getrakteerd op een heerlijke combinatie Mara-Danée-Nienke, waarbij de laatste doeltreffend afrondt. De achterste linie is in handen van Lya, Rachel en Noura en daar komt in de beginfase weinig doorheen. Wanneer Savannah dan ook nog heel goed doorzet in het strafschopgebied, een prachtig passje geeft op Mara en zij de 2-0 aantekent, zit SVS op rozen. De vrouwelijke boys uit Hazerswoude voeren de druk daarna op en treffen, na een vloeiende aanval over links, onze doelpaal op hun weg. Als het vlak voor rust dan toch 2-1 wordt, belooft het een spannende tweede helft te worden.

In dat tweede bedrijf zijn er kansen aan beide kanten. Onze verdediging wordt veelvuldig getest maar houdt stand. Aan de andere kant kan Roos de marge verhogen na een mooie aanval, maar haar schot vliegt naast. Balverlies op het middenveld leidt tot een uitgespeelde kans voor Hazerwoudse Boys en een goed gemikt schot in de verre hoek. Daarna volgt een ongelukkig moment voor Cynthia, die verder prima keept, als zij een bal verkeerd afgeeft. Onze voorsprong is veranderd in een achterstand en we moeten op jacht naar de gelijkmaker. Daarvoor meldt ‘Kiki’ Keyleina zich, maar haar uitstekende inzet wordt door de keepster uit de hoek geranseld. En in de slotseconde krult Nienke de bal richting doel, maar haar poging eindigt in het zijnet.

Het was een leuke en spannende pot, waar we geen punten maar wel hoop voor volgende week aan overhouden.

Marcel Verspeek