'Kies zelf uw kop'

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 4

6 december 2014 10:00

Nick van den Enden

Het valt niet mee de juiste kop boven dit stukje te plaatsen. MD1 verzuimt te winnen? MD1 pakt verdiend punt? MD1 komt in slotfase goed weg? MD1 speelt steeds mooier voetbal? Het is allemaal van toepassing op de wedstrijd van vanochtend tegen Siveo '60. De dames uit Zegveld staan 3e op de ranglijst en onze blauw-witte leeuwinnen zijn naar plaats 7 gezakt, nadat de drie laatste wedstrijden verloren gingen. Hoogste tijd om het tij weer te keren!

Dat zijn onze meiden beslist van plan want er wordt vanaf het begin druk gezet op de tegenstander. Dit resulteert in kleine kansjes, onder meer voor Roos die een schot naast en een schot over het doel ziet gaan. Siveo stelt er één aanval tegenover en komt daarmee op 0-1, wanneer onze verdediging wordt uitgespeeld en een hard schot strak in de kruising verdwijnt. Op een mooie aanval van SVS is de keepster van Siveo alert, die redt even later ook wanneer Mara solo op haar af komt en daarna keert ze een schot van Danée, die de bal uit een corner van Nienke meteen op haar trendy gekleurde pantoffel neemt. Een lange afstandsraket van Mila vliegt nipt over de lat. SVS verdient de gelijkmaker en deze komt van Mara, die goed wordt vrijgezet en doeltreffend afrondt. Na een mooie combinatie over de rechterflank maakt zij daarna zelfs 2-1. Gejuich rond veld 4, ook de tegenstander accepteert de goal… maar de grensrechter in Siveo-jas vlagt voor buitenspel. Het luchtje aan deze beslissing blijft de hele rust hangen.

De tweede helft toont eenzelfde spelbeeld: SVS drukt onophoudelijk, zoekt goed de zijkanten en laat heel aardige combinaties zien. Eén daarvan leidt tot de 2-1 na prachtig samenspel tussen Danée, Nienke, Mara en doelpuntenmaakster Assièra. Ook nu laat Siveo zich van haar effectiefste kant zien door uit een enkele tegenstoot te scoren. Gelukkig is de ploeg minder dodelijk bij een te zachte terugspeelbal op keepster Angela. SVS pakt opnieuw de leiding wanneer Noura een aanval opzet, Savannah de zestien binnendringt, afgeeft op Mara en deze het net vindt. Heerlijke goal! We krijgen twee corners en de beslissing hangt in de lucht maar valt niet. Wel maakt Siveo opnieuw gelijk en ook dat is een mooie goal uit een prima aanval. In de slotfase kunnen beide ploegen het afmaken, met de allergrootste kans voor de bezoeksters, die zij gelukkig verprutsen. Met 3-3 is de eindstand niet onterecht.

In de spannendste wedstrijd van het seizoen zien we hoe het positiespel van ons team steeds beter uit de verf komt. Op de ochtend na pakjesavond is dat een hele leuke surprise!

Marcel Verspeek