SVS MD1 zet weer een belangrijke stap

SVS MO13-1

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 02

2 mei 2015 10:45

De oproep aan de supporters van SVS MD1 om massaal mee te reizen naar de wedstrijd tegen SJOGHVV’13 was niet aan dovemansoren gericht. Het uitvak stroomt gezellig vol en er klinkt zelfs een authentieke voetbaltoeter. De verkeersregelaars rond Sportpark Bernisse vinden we wat overdreven, maar die blijken er vanwege een militaire parade te staan. Al komt bevrijdingsdag eraan, voetbal is oorlog.

In ons damesleger ontbreken Lina, Danée en Mila en veldmaarschalk Lee moet de Heenvlietse vijand zonder deze vaste frontsoldaten gaan bestrijden. Bij de thuiswedstrijd werden onze meiden door SJOGHVV’13 op een gelijkspel gehouden en aan zo’n resultaat hebben we vandaag niets. Voor de laatste vier duels, waarvan dit de tweede is, telt alleen de winst!

De wedstrijd begint voortvarend. Uit een eerste mogelijkheid schiet Jennifer in het zijnet en even later maakt ze de 0-1 met een bekeken schot. Kort daarop waagt ook Romy een kans, haar schot wordt door een tegenstander van richting veranderd en zeilt over de keepster heen: 0-2 en SVS zit op rozen. Daarna wordt SJOGHVV’13 sterker en krijgt onze verdediging het druk. Vooral de snelle nummer 10 van de thuisploeg bezorgt onze laatste linie handenvol werk. Angela brengt redding op diverse kansen, Rachel ruimt puin zoveel ze kan en Lya schuwt -als altijd- geen duel. Esra speelt opvallend goed en is in korte tijd uitgegroeid tot een aanwinst voor ons team. Wanneer de sterke spits van SJOGHVV’13 er toch een keer doorheen is, schiet ze zonder twijfelen de 1-2 binnen. Onze trainer laat Jennifer en Nienke van positie wisselen en deze ingreep is meteen succesvol. Op aangeven van Savannah schiet Nienke de bal hoog in het doel. We gaan op de plaats rust met een comfortabele 1-3 op het scorebord.

In de tweede helft probeert SVS de winst veilig te stellen en creëert de ploeg diverse kansen. Onze dames vinden echter de uitstekende keepster van SJOGHVV’13 op hun pad. Gelukkig komt ook onze doelvrouw vandaag overtuigend voor de dag, voetbalt goed mee en houdt de nodige ballen tegen. Halverwege weet Rachel de uitblinkster van de thuisploeg alleen nog met een overtreding te stuiten. Deze legt zelf aan vanaf de rand van de zestien en dan weet je het eigenlijk al... onhoudbaar schiet ze de 2-3 in de kruising. Met nog een kwartier te spelen is de spanning volledig terug. SJOGHVV’13 zet druk, onze defensie alle zeilen bij. Onze aanvalsters krijgen kansjes, telkens keert de sluitpost het gevaar. In een rommelige slotfase is het Diana die de wedstrijd beslist, als ze na een vloeiende combinatie tussen Roos, Romy, Jennifer en Mara vol uithaalt en de bal in de bovenhoek jaagt. Deze goal wordt gevierd als een bevrijding, en daarmee zijn we nog één keer terug in militaire sferen.

Kampioen worden. Na de winst op VDL werd het mogelijk. Na het verslaan van SHO kwam het dichterbij. En na de driepunter van vandaag kunnen we het bijna ruiken. Nog twee finales te gaan.

Marcel Verspeek