Van je opa moet je het maar hebben

SVS MO13-1

CKC MD1

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 02

7 februari 2015 13:30

Alexander Messemaker

Ein-de-lijk mogen onze dochters de wei weer in voor een heuse voetbalwedstrijd. Het escaleerde qua afgelastingen zo uit de hand, dat zelfs de training afgelopen donderdag geen doorgang vond. De wedstrijd tegen CKC is pas de tweede sinds de winterstop en -omdat de eerste een bekerduel betrof- onze ouverture van de voorjaarscompetitie. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Onze dames schieten fel uit de startblokken op het waterkoude Schenkelse sportpark en er komen meteen goede mogelijkheden voor Nienke, Mara en Danée. De keepster van de tegenstander uit Kralingse Veer is echter alert. Na de sterke openingsfase van SVS breken er diverse hachelijke momenten aan in ons strafschopgebied en dat loopt maar net goed af. Na een kwartier is het Danée die de score opent, nadat Jennifer heeft voorgegeven op Nienke. Die ziet haar schot gekeerd en Danée schiet de bal alsnog over de doellijn. Enkele minuten later is het de beurt aan Nienke om attent te reageren op een geblokt schot: 2-0. CKC doet iets terug uit een counter, keepster Angela weet de voorhoedespeelster die alleen op haar af stormt helaas niet te stuiten. Voor rust zijn er nog kansen voor Mara, Jennifer en Nienke, maar er valt geen doelpunt te bejubelen.

In de tweede helft is het opnieuw SVS dat de meeste druk zet. Nienke tekent met een intikker voor de 3-1 en volgens haar opa is deze goal een mazzeltje. Nienkes moeder bestrijdt dit, het was immers haar dochters linkerbeen dat voor 85% bestaat uit chocolade. Uw verslaggever weet ternauwernood een oplaaiende familievete te sussen. Mara scoort bijna na een prima inzet van Jennifer, die even later zelf een riante scoringsmogelijkheid krijgt. SVS is in deze fase veel beter en wanneer Danée met haar knie een corner van Roos tot doelpunt bevordert, lijkt de thuisploeg het duel te beslissen.

Lijkt, want CKC geeft zich nog niet gewonnen. Een ultiem flipperkastdoelpunt waaraan zeker veertig benen te pas komen zet de 4-2 op het bord en even later is het na geknoei in onze defensie zelfs 4-3. Er breekt een super spannende slotfase aan waar ik tot minimaal zondagmiddag kramp in de billen aan overhoud. Uiteindelijk trekt ons team, waarin Romy en Lina een zeer verdienstelijk debuut maken, de winst over de streep. Mede dankzij dat mazzeltje.

Marcel Verspeek