SVS MD1: kans na kans na kans na kans

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 02

28 maart 2015 10:00

Francheska Cleopa

Net als de wedstrijd van vanavond, waarin het Nederlands elftal zich geen puntverlies tegen Turkije kan veroorloven om in het spoor van IJsland en Tsjechië te blijven, speelt SVS vanochtend een sleutelduel tegen SJO GHVV’13. Alleen bij winst kunnen wij ons blijven meten met koploper VDL en blijft het spannend in de kampioensstrijd. Op voorhand lijkt dat mogelijk, met twee punten meer en een wedstrijd minder gespeeld dan onze tegenstander. Onder de paraplu zet de alsmaar groeiende supportersschare zich schrap voor een mooie pot.

Onze meiden, doordrongen van het belang van dit duel, zetten de Heenvlietse bezoeksters meteen klem. Al in de eerste minuut is er een dot van een kans voor Jennifer, die goed wordt vrijgezet door Nienke. Even later is het andersom, Nienke schiet naast na een passje van Jennifer. Uit de derde aanval komt een corner voort die leidt tot de 1-0, Mara schiet de bal via een tegenstander in het doel. En SVS gaat door. Een vrije trap van Jennifer vliegt richting kruising maar wordt daar door de keepster uitgehaald. Een schot uit de draai van Romy gaat over. De bal gaat voorlangs na een oogstrelende aanval, waarbij Nienke de bal krijgt van Mila en Jennifer prachtig diep stuurt. En laat het nou de tegenstander zijn die scoort na knullig balverlies op het middenveld, waarna Rachel te laat is en Angela vergeet uit haar doel te komen. Nog een paar gemiste SVS-kansen later wordt het zelfs 1-2. De snelle nummer 10 van SJO GHVV’13 mag ongehinderd op onze goal afgaan, omspeelt Angela en schuift beheerst binnen. SVS blijft verzorgd voetballen en kansen creëren. Assiera raakt de buitenkant van de paal, Danée pegelt in vrije positie naast, de keepster redt op inzetten van Jennifer en Mara, Nienke schiet naast na een subtiel een-tweetje met Jennifer… HIJ WIL ER NIET IN.

Tweede helft. SVS gaat door waar het voor rust gebleven was: mogelijkheden scheppen maar niets in het doel schoppen. Het is wederom kans na kans na kans, maar geen der blauwwitten weet de uitstekende keepster (ook dat nog) te verschalken. Op Jennifer na, die met een vlammend afstandsschot de 2-2 in de bovenhoek jaagt. Heerlijke goal! De tijd gaat dringen. Om in de slotfase nog iets te forceren probeert trainer Jim het spel van de rechterkant naar de linkerflank te verplaatsen, maar het leidt niet meer tot een goal. De wedstrijd eindigt gelijk, waardoor SVS nu moet hopen op een misstap van VDL. Vandaag hebben we in ieder geval genoten van het vloeiende aanvalsspel en de tomeloze strijdlust van onze meiden!

Marcel Verspeek