SVS MD1 wint nipt van hekkensluiter

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 02

18 april 2015 10:00

Stefano Zappeij

Statistieken, wat zijn ze waard? U raadt al waar ik heen wil. Na de fantastische overwinning van vorige week op de koploper, waarmee onze leeuwinnen een belangrijke stap richting een mogelijk kampioenschap zetten, staat vandaag een thuisduel tegen de nummer laatst op de planning. SHO verloor alle 8 wedstrijden en scoorde daarin slechts 2 keer. SVS staat nu virtueel bovenaan en is de enige ongeslagen ploeg van de competitie. Dan verwacht je appeltje eitje, maar bijna werd het iets anders met peren.

Want wat spelen onze dames vanochtend slordig, onrustig en zonder overtuiging. De beginfase is veelbelovend met aardige kansjes, een wegens buitenspel afgekeurde goal en een onberispelijk door Roos ingeschoten penalty, na hands van de bezoeksters. We gaan er eens lekker voor zitten, maar meteen rolt de gelijkmaker erin. Rachel maait over de bal heen, haalt haar opponent nog in en probeert weg te werken, maar omdat Angela niet ingrijpt tikt onze defensietank de bal ongelukkig over eigen doellijn.

Vervolgens ontrolt zich een draak van een wedstrijd waarin aan beide kanten vrijwel niets lukt. SVS is de aanvallende ploeg en laat soms aardige combinaties zien, maar eenmaal voor de goal falen de meiden collectief in de afronding. Af en toe door pure pech, zo schiet Jennifer twee keer op de paal waarvan één keer schitterend van afstand. Maar veelal wordt er maar wat aangerommeld. We hebben het geluk dat de mooiste aanval van SVS, die verloopt via Romy-Nienke-Danee-Jennifer-Mara, door de laatste wordt bekroond met een doelpunt. En we hebben het geluk dat de Oud-Beijerlandse dames er nog minder van bakken.

Ook in de tweede helft komen passes niet aan, worden duels te slap ingegaan en is de organisatie ver te zoeken. Het publiek wil wel, de ouders schreeuwen hun ploeterende kroost hartstochtelijk naar voren. Vrijwilligers hebben afgelopen week hard gewerkt om veld 4 op te knappen met hekken, dug-outs en verse krijtlijnen. Het zonnetje schijnt aangenaam. Maar waar is die soepel draaiende vechtploeg van vorige week? Ondanks kansen voor Diana (buitenkant paal), Jennifer (schiet uit alle hoeken feilloos naast), Mara (gestuit door de keepster) en Roos (knalt zowat een meeuw uit de lucht) wordt er niet meer gescoord. Vlak voor tijd komt SVS nog goed weg wanneer SHO kansrijk is via een scrimmage.

Het deed bepaald pijn aan de ogen, maar u weet wat ze van een kampioensploeg zeggen. Die wint ook zijn slechtste wedstrijden.

Marcel Verspeek