MD1 zeker van doorgaan in beker

SVS MO13-1

Meisjes D-pupillen, MD1, Groep 1 3

10 oktober 2015 9:00

Na de midweekse winstpartij tegen SHO kunnen onze leeuwinnen zich vandaag verzekeren van voortzetting van het bekertoernooi. De nummers één en twee gaan door en SVS staat nu aan kop met 12 punten uit 4 wedstrijden. Bij winst is de tweede plek zeker (en gezien het doelsaldo eigenlijk ook de eerste) en winnen moet vandaag niet heel moeilijk zijn. We mogen namelijk op bezoek bij de hekkensluiter, die in 4 wedstrijden nog geen punt wist te pakken: DVV09.

De Dirkslandse Voetbal Vereniging ’09 ontvangt onze dames op het hoofdveld, waarvan het groene gras nog wordt bedekt door maagdelijk witte rijp. Terwijl huisfotograaf Elsina plaatjes schiet van wolkenformaties, opent onze formatie de aanval. Er zijn kleine kansjes voor Britt, Lieke, Mara en Danée is dicht bij de openingstreffer wanneer zij de bal op de paal schiet. Na een kwartiertje is het Fay die de score opent als zij, op aangeven van Britt, de bal in de verre hoek legt. Daarna raakt ook Jennifer de paal en scoort Britt in buitenspelpositie, dus dat feest gaat niet door. DVV09 krijgt mogelijkheden om te counteren maar speelt voorin slecht samen. Daardoor kunnen Esra, Keyleina, Aidelin en Diana het verdedigend eenvoudig de baas. Jennifer maakt de 0-2 met een schot dat door de keepster wordt losgelaten en Fay schiet de 0-3 erin na een mooie assist van Lieke. De vierde van de eerste helft is de fraaiste: Jennifer draait zich vrij en krult de bal hoog in het doel.

Na de rust blijft SVS de aanval zoeken en zien de meegereisde supporters -tot uit Zoetermeer zijn ze gekomen- een knal van Lieke over, een schot van Jennifer naast en een schuiver van Nabiellene voorlangs gaan. Na een heerlijk een-tweetje tussen Nabiellene en Britt rondt de eerste af naar 0-5. Even daarop opnieuw een prachtige aanval, het gaat nu lopen binnen ons team, Jennifer prikt de bal nipt naast het doel. Dan doet Lieke waarvoor ze door trainer Jim een linie naar voren is gehaald: de bal vanuit de tweede lijn onhoudbaar over de keepster knallen. Na een mooie solo langs de rechterflank tekent Jennifer de 0-7 aan. Uit piëteit met de thuisploeg is het scorebord inmiddels stilgezet, maar ik tel vrolijk door. Doelpunten noteren is immers mijn Chefsache.

Na goed doorzetten van Romy weet zij Lieke te bereiken en die zorgt, met wat hulp van de keepster, voor 0-8. Lieke geeft een dot van een dieptepass op Jennifer, wiens prachtige crossbal helaas op de paal eindigt. Danée scoort de negende door de bal uit een corner bij de tweede paal in te tikken en de jubileumgoal komt van de voet van Fay, op aangeven van Jennifer. Tien, tien, tien! Het scorebord deed weer even dienst, maar haakt bij de dubbele cijfers alsnog af. Een vlotte combinatie Jennifer-Nabiellene-Danée resulteert in 0-11, Danée jaagt ook de 12e in de verre hoek en de slotgoal is een puntertje van Fay, maar ook die tellen we may.

Opnieuw een dikke score en met name in de tweede helft werd er goed gevoetbald. SVS leidt nu met 15 uit 5, is zeker van de tweede plek en bekert dus verder! VDL won vandaag met 4-1, dus om de eerste plaats nog mis te lopen moeten onze dames de laatste wedstrijd van VDL verliezen met dertig doelpunten verschil. Lijkt me verdomd lastig...

Marcel Verspeek