MD1 dendert door

SVS MO13-1

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, Hoofdklasse 1

19 maart 2016 10:00

Zoals de van het nabijgelegen Zestienhoven opgestegen vliegtuigen over het veld razen, denderen de meiden van SVS MD1 vandaag over hun tegenstander heen. Wij zijn te gast op het indrukwekkende complex van de Rotterdamse Cricket- en Voetbal Vereeniging Volharding Olympia Combinatie, opgericht in 1895 en met een droevig ogende hond in het clublogo. Diens verdriet is begrijpelijk, want het arme beest is vanochtend niet opgewassen tegen een klapwiekende Schollevaar.

Onder leiding van interim-coach Waldi geven onze dames vanaf het eerste fluitsignaal flink gas. Doelstelling drie punten, en als het even kan werken aan het doelsaldo. Dat kan wel even, want onze ploeg is veel sterker dan het team van VOC. Na schoten van Lieke en Danée die het doel missen, is het na vier minuten raak. Fay geeft een mooie voorzet en Danée rondt in twee instanties af: 0-1. Twee minuten later is Danée opnieuw trefzeker, wanneer ze een voorzet van Jennifer keurig in de hoek kopt. En nog in dezelfde minuut snelt Jennifer haar tegenstander voorbij, kapt twee andere uit en schiet de bal schitterend in de verre hoek. Ons gejuich moet tot in Dubai te horen zijn.

Een vrije trap van Jennifer wordt goed verdedigd, Lieke kopt over na een corner, een schot van Nabi is een prooi voor de keepster en Britt krijgt twee kansen maar stuit op de muur die thuisploeg ondertussen heeft opgetrokken. Aan de andere kant verveelt Angela zich een ongeluk, want als VOC al aan aanvallen toekomt houden Kiki, Lieke, Lientje en Esra de deur dicht. Fijn dat Esra, vorige week teruggekeerd na een lange blessure, er weer helemaal bij is. De 0-4 komt van Fay, die de bal bij een onoverzichtelijke klutssituatie over de lijn tikt. Kort daarop lijkt ze nog een treffer te maken, maar haar stijlvolle schot eindigt op de kruising. Er komt zowaar een kansje voor de thuisploeg, maar Kiki is op tijd om het de spits moeilijk te maken en Angela kan redding brengen. In de slotminuut van de eerste helft bepaalt Nabi met een intikker uit een corner de ruststand op 0-5.

Na rust zijn er kansjes voor Britt, Fay en Nienke, maar de thuisploeg staat nu met het halve elftal op de doellijn. Lieke passeert drie dames maar schiet over, haar volgende poging wordt door de keepster gekeerd en ook Britt schiet over na een steekpassje van Fay. Na een kwartier is er dan succes: een schot van Mara lijkt raak te gaan, de keepster tikt de bal nog net weg en Britt verzilvert de rebound. Daarna maakt Diana een prima actie, ze komt oog in oog met de doelvrouw en faalt niet: 0-7. Lieke probeert het opnieuw uit de tweede lijn en plaatst een prachtig schot… op de kruising. Na een hele mooie combinatie tussen Kiki, Mara, Britt en Fay wordt de bal door de laatste nipt over geschoten.

De vertragingstechnieken waarmee VOC al de hele wedstrijd probeert de schade te beperken nemen nog een tandje toe. De keepster doet nu zo lang over haar uittrappen, dat Priscilla zou kunnen gaan plassen zonder iets te missen. Als ze erbij was geweest dan hè, beterschap Romy ;) Na enkele tactische omzettingen weet SVS nog eenmaal te scoren. Britt brengt de bal opnieuw in nadat deze bij een corner voorlangs is gevlogen, Danée speelt Lieke aan en die ramt alsnog haar verdiende afstandspegel tegen de touwen.

Acht goals door zeven doelpuntenmaaksters, onze meiden boeken een dikke overwinning en hebben ontspannen aan hun doelsaldo én zelfvertrouwen gewerkt. Had de opponent niet zoveel speeltijd gestolen, dan waren de dubbele cijfers zeker gehaald. Iets om te onthouden voor 2 april, dan komen de roodzwarten bij ons op bezoek.

Marcel Verspeek