MD1 zet zegereeks voort

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, Hoofdklasse 1

2 april 2016 10:45

Ger Pols

De jongens van D6 moeten nog aan de tweede helft beginnen wanneer onze MD1-leeuwinnen al klaar staan voor hun warming-up. Dat betekent dat het programma minimaal een half uur is uitgelopen en er extra tijd is voor de voorbeschouwing. Al voorbeschouwend zijn we het erover eens dat we gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag. Want dat is SVS wel aan de stand, tweede op de ranglijst maar virtueel koploper, verplicht tegen VOC, de nummer één-na-laatst met 26 punten minder.

En dat blijkt. Want uw verslaggever heeft zijn notitieboekje nog niet geopend, of de bal ligt al in het vijandelijke netje. Het is Diana die op aangeven van Britt een schitterend doelpunt maakt met een onhoudbare krul in de verre hoek. 1-0 na nog geen minuut. Nienke komt in schietpositie en de bal vliegt rakelings over de lat. Een hartstochtelijk -en volgens Elsina tweestemmig- OEH klinkt langs de kant, zo te horen is ook daar hard op getraind. Na 10 minuten geeft Danée zo’n panklare assist op Britt dat zij de bal moeiteloos langs de keepster kan schieten: 2-0. Even later maakt Romy er zelfs 3-0 van, na een passje van Nienke lijkt ze de bal voor te geven maar haar schot verdwijnt verrassend in de korte hoek. De dames van de Volharding Olympia Combinatie proberen iets terug te doen. Een half kansje verdwijnt over het doel en na een misverstand tussen Lieke en Angela werkt een aanvalster de bal naast. De scheidsrechter, die de hele wedstrijd vanuit de middencirkel probeert te leiden, maakt er een corner van, die door Danée kan worden weggewerkt. Nabiellene, ook vandaag weer uitstekend op dreef, raakt de paal. Kort daarna lost ze een schot dat door de keepster wordt gekeerd, de rebound is voor Britt, de keepster redt opnieuw en wanneer de bal dan bij Romy komt schiet die ‘m beheerst in de kruising. Ruststand 4-0.

In de tweede helft trekt VOC zich terug in de loopgraven en probeert het de schade te beperken. Zonde, want het team liet best aardig voetbal zien. Fay, die vandaag extra fans heeft meegenomen, krijgt de bal aangespeeld door Britt, kapt haar tegenstander uit en passt de bal halfhoog op Mara. Die neemt de bal in één keer op haar slof en jaagt de 5-0 tegen de touwen. Danée plaatst de bal uit een corner bij de tweede paal en diezelfde paal staat een kopgoal van Nabi in de weg. Fay plukt de bal uit de lucht en schiet naast. VOC krijgt een grote kans wanneer de snelle linksbuiten Angela omspeelt en de bal inschiet, maar net als vorige week voorkomt Kiki op de lijn een treffer. Iets later geeft Lientje, die verder prima speelt, een te korte terugspeelbal en is het weer bijna raak, maar Esra kan alsnog ingrijpen. De 6-0 valt uit de mooiste combinatie van de wedstrijd. Mara geeft diep op Britt, de bal gaat via Nabi naar Fay naar Danée, die schiet hard op de lat en weet zelf de terugspringende bal in de goal te schuiven.

In de slotminuut scoort VOC nog, want in de laatste minuut geeft de scheidsrechter een penalty die werkelijk niemand begrijpt. Nu is de rand van het strafschopgebied ook moeilijk te zien wanneer je zelf op 100 meter afstand staat. Liefst had deze man vanuit zijn tuinstoel gefloten. Of vanaf een strandbar in Zuid-Frankrijk. Maar goed, eindstand 6-1, MD1 boekt weer een prima overwinning en blijft in de race om het kampioenschap.

Marcel Verspeek