SVS MD1 overtuigend naar de titel

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, Hoofdklasse 1

23 april 2016 10:45

Francheska Cleopa

Hoe hééft Hoofd Planning (M/V) van de KNVB het kunnen verzinnen. Voor het eerst dit seizoen kunnen de meiden van SVS MD1 aan kop komen, en als ze dat doen zijn ze meteen kampioen. Tegenstander Forum Sport speelt zijn laatste wedstrijd en staat nog een puntje voor, SVS heeft er hierna nog twee tegoed. Bij verlies of gelijkspel kan het dus in die wedstrijden ook nog gebeuren, maar wat is mooier dan nu kampioen worden, thuis, in een onderling duel met de grote concurrent?

Dat is inderdaad het mooist, en daarom is het publiek vandaag massaal toegestroomd. Ook vanuit Voorburg, om Forum Sport te steunen bij de laatste kans. Het ene moment schijnt de zon en kunnen de jassen uit, het volgende moment is het guur en dalen hagelstenen op onze hoofden neer. Beide ploegen spelen in gestreept blauwwit en dat is verwarrend voor de televisiekijkers (deze kraker is live te zien in 128 landen), daarom switchen onze diva’s naar het uittenue. De teams formeren zich rond de middencirkel, schudden handen en starten de strijd!

Een strijd die lang gelijk opgaat. SVS zoekt vooral de aanval over rechts, waar Forum echter sterk verdedigt. De bezoeksters krijgen een kans wanneer zij doordringen tot ons doelgebied, maar Kiki onderschept de eindpass. Na een kwartier krijgt SVS de eerste corner. Als de bal is voorgekomen schiet Danée op doel, de bal ketst af, komt bij Nienke en die prikt ‘m gedecideerd in de bovenhoek. Een enorme ontlading: SVS staat 1-0 voor! Drie minuten daarna is het opnieuw raak, als Lieke een hoge bal opvangt en beheerst doorschuift naar Britt. Nabi loopt weg, Britt ziet het een geeft een heerlijke crosspass, Nabi pikt de bal op en kan de 2-0 binnenschieten. SVS probeert door te drukken, maar Forum Sport geeft zich niet gewonnen. Lieke schiet naast vanuit de tweede lijn, Fay tikt een balletje over het doel, Danée maakt een lange rush en ziet haar inzet naast gaan, Nabi bedient Britt maar die raakt de bal verkeerd en een schot van Diana wordt door de uitstekende doelvrouw gepakt. Na een tactische omzetting waarbij Jennifer er op rechts in komt, Nabi naar links verhuist, Danée plaatsmaakt voor Mara die de plek van Britt overneemt (bent u er nog?) valt alsnog de 3-0. De Voorburgse keepster staat te ver voor haar goal en het is Nienke die de bal met wat geluk over haar heen doet stuiteren. Dit mogen onze leeuwinnen niet meer weggeven!

In de tweede helft begint SVS nerveus en zit de scherpte bij Forum Sport. Al snel krijgen de bezoeksters een dot van een kans, maar de bal wordt net naast geschoten. Even later krijgt Angela opnieuw bezoek van de vijandelijke aanval, ze is er op tijd bij. Ook Esra en Lientje bezweren gevaar door alert verdedigingswerk. Aan onze kant is er een scoringskans voor Fay, wiens inzet kan worden gekeerd, en ook Romy is dichtbij een treffer. Wanneer Jennifer met een geweldige voorzet Nabi in staat stelt haar tweede te maken, schiet zij de wedstrijd definitief in het slot. Na deze 4-0 buigt Forum Sport het hoofd. Mara geeft prachtig diep op Jennifer, die schiet hard op doel en weer verricht de keepster een mooie redding. Kort erop herhalen Mara en Jennifer dit samenspel nog eens, Jen kaatst met Fay, de bal eindigt naast het doel. Bij een volgende aanval haalt Jennifer heerlijk uit en schiet ze vol op de paal. De bal wil er niet meer in, maar het hoeft ook niet. Want het laatste fluitsignaal klinkt en SVS MD1 is kampioen van de hoofdklasse 1 seizoen 2015-2016!

Een dikke felicitatie aan al onze meiden en alle begeleiders die hier zo hard voor gewerkt hebben! En respect voor Forum Sport, dat het hele seizoen de ranglijst aanvoerde, uitstekend voetbal liet zien en onze ploeg ook tot het beste voetbal dwong. Wij gaan volgende week ons best doen jullie opnieuw te treffen in de bekerfinale. Medailles, een glanzende kampioensschaal, patat voor het hele team en ‘we are the champions’ uit de speakers: het bleef nog lang onrustig op Sportpark Schenkel.

Marcel Verspeek