SVS MO13-1 sluit 2016 af met een eerste plaats.

Die Haghe MO13-1

SVS MO13-1

... (e.d.)

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, Hoofdklasse 1

10 december 2016 9:00

Vandaag onze laatste competitiewedstrijd in 2016 en de standen waren vooraf flink gewijzigd na het vertrek van Laakkwartier MO13-1 de ploeg die als hekkensluiter stond na 6 speelrondes.

Na zes wedstrijden hielden ze het voorgezien in de hoofdklasse, we vonden het al vreemd dat een team als eerste geëindigd in de bekerronde groep 2-07 (2e klasse) werd geplaatst in deze Hoofdklasse. Ook vreemd dat ze pas na zes wedstrijden besluiten dat ze een klasse lager willen spelen. Misschien ook een fout van de KNVB die deze indeling tenslotte heeft gemaakt, en dat terwijl er nog zeker vier andere teams zijn die zonder moeite mee kunnen komen in de Hoofdklasse.

Dus opeens stonden we vanaf donderdag niet op plaats 3 maar op plaats 1, onze concurrenten waren al tegen Laakkwartier uitgekomen en moesten hun behaalde punten inleveren.

Onze tegenstander van vandaag was Die-Haghe die ook één wedstrijd moest inleveren en nu met vier gespeelde wedstrijden 3 punten had verzameld. Onze wedstrijd zou om 9:00 van start gaan dus het was weer vroeg uit de veren. Bij aankomst in Kijkduin werd het duister langzaam overgenomen door het daglicht. Het prachtige nieuwe sportcomplex van Die-Haghe had pas zijn opening gehad en was nog niet helemaal af maar mooi was het zeker. Alle speelsters waren aanwezig en zaten nog gezellig aan een ronde tafel in de kantine te kibbelen. Buiten had onze tegenstander reeds het veld betreden voor de warming-up. Toevallig ving ik een conversatie op van één van de speelsters met hun coach die tijdens de warming-up benieuwd was of hun tegenstander wel was gearriveerd. Schijnbaar had ze geen zin om fanatiek mee te doen met de rest…… Ik heb geen zin om me voor niks druk te maken was haar verweer. Na het melden was er een ontspannen sfeer in de kleedkamer, het is immers een wedstrijd tegen de nummer acht werd er wat rond geroepen. Ik had de dames gelijk even vermeld dat ze een 3-2 hadden neergezet tegen Smitshoek. En dat we er vanuit moeten gaan dat ze wel degelijk kunnen voetballen, het onderschatten van je tegenstander kan je de kop kosten dus ook vandaag weer scherp beginnen en 100% geven.

De dames waren vandaag zo scherp dat ze de ballen gewoon vergeten waren in de kleedkamer. Na onze warming-up kwam de scheidsrechter ook het veld op, onze jonge scheids was alleen Engelstalig maar leiden een prima wedstrijd. Vanaf minuut één had SVS een overwicht en waren we alleen maar bezig met aanvallen. Het eerst doelpunt viel dan ook vrij snel, na een echt flipperkast moment was het eigenlijk Nabi die had moeten scoren maar haar schot belande hard tegen een tegenstander op, daarna kwam de bal via de kluts voor Jessy die het zelfde deed, hier na belande de bal voor één van de speelsters van Die-Haghe, deze wou de bal hard weg rossen maar knalde de bal via een eigen speelster in de goal.

Niet veel later viel de 0-2 na een schot van Nabi zag de keeper er niet helemaal goed uit en belande de bal als nog achter de doellijn. Die-Haghe was de eerste helft niet bij machten om het ons echt moeilijk te maken al speelde we zelf niet al te best. Voor het rustsignaal  was het Britt die de 0-3 nog binnen knalde. Na een voorzet van Esmee die over alles heen ging was het Britt die hem nog van de achterlijn afhaalde en prachtig afrondde.

In de rust had Els kenbaar gemaakt dat ze graag één helft mee wou voetballen en met de stand 0-3 moet dat kunnen. Immers was er nog geen bal van betekenis op doel geweest in de eerste helft. Femke nam de rol als keeper op zich en we zouden na 10 minuten zonder Sophie verder moeten die ander verplichtingen had. Jammer want Sophie zat goed inde wedstrijd en speelt altijd wel met een voldoende.  De tweede helft kan ik kort over zijn en waren we zelf onze grootste tegenstander, ook door de positie wisselingen in de voorhoede en middenveld wisten we niet echt veel meer te creëren. Esmee kreeg de grootste kans nog maar wist deze niet te verzilveren. Ook achter werd er slordig gespeeld maar echt gevaarlijk werd Die-Haghe niet. Na een handsbal was het de kans voor Die-Haghe om de nul van het scorebord af te halen. De vrijentrap werd goed ingeschoten maar onze gelegenheids keeper Femke stopte de bal. Ze kon hem niet klemmen waarna een speelster van Die-Haghe de bal op pikte en zelf de ruimte creëerde voor een schot. 1-3 en daar bleef het dan ook bij, de voorsprong van 3 doelpunten in de eerste helft was genoeg voorde overwinning en het zag er ook niet naar uit dat onze tegenstander nog meer in hun mars had.

We kunnen terug kijken op een geslaagd 2016. In de competitie is nog niks beslist en is er een top vier ontstaan met Smitshoek, Quick-Boys, RKAVV, en natuurlijk SVS. Het is alleen jammer dat we geen even aantal gespeelde wedstrijden hebben. Met wat rekenwerk en er van uitgaan dat de wedstrijden door de overige teams gewonnen worden dan zou de stand na 7 wedstrijden ieder kunnen zijn, RKAVV 1 met 16 punten, 2 SVS samen met Quick-boys met 15 punten en Smitshoek 4 met 14 punten uit 7 wedstrijden. Het is dus nog  spanend in de Hoofdklasse1 en gaat in het nieuwe jaar 2017 weer verder. Voor nu staat SVS op 1 en is het wachten op de eerste speelronde in 2017 waar SVS vrij is.

Volgende week onze laatste wedsrijd in 2016 waar we voorde beker Floreant treffen, een tegenstander uit de 1e klasse-3.