SVS MO13-1 Bekert door na doelpuntenfestijn.

Floreant MO13-1

SVS MO13-1

Meisjes onder 13, MO13-1, Groep 1 1

17 december 2016 10:00

Was het vorige week onze laatste competitiewedstrijd in 2016 was het vandaag echt de allerlaatste wedstrijd in 2016 en wel voor de KNVB beker.

16 teams strijden vandaag tegen elkaar voor een plaats bij de laatste 8. Onze tegenstander vandaag Floreant uitkomend in de 1e klasse 3 waar ook Stolwijk en Altior spelen en ook deze zitten bij de laatste 16. Stolwijk stond vandaag tegenover onze MO13-2 en Altior mocht aantreden tegen Quick-Boys afkomstig uit onze competitie.

Het enige wat we wisten over Floreant is dat ze spelen in Boskoop en derde zijn in hun eigen competitie. Alle speelsters waren aanwezig voor de laatste wedstrijd van dit jaar. We willen graag verder in de beker en we willen zeker niet tegen onze eerste nederlaag aanlopen en ongeslagen 2017 ingaan. Onze wedstrijd werd gespeeld op veld 2 dat net als veld 1 ook een kunstgrasveld is, blijkbaar zijn ze hier niet zo geschrokken over de bandenkorrels op de velden er was namelijk in overvloed gestrooid. De meiden van SVS waren reeds begonnen met de warming-up als ook Floreant zijn opwachting maakte. Enige minuten daarna betreden ook de scheidsrechter het veld en waren alle ingrediënten daar voor een wedstrijd. Twee teams een scheidsrechter twee grensrechters en een bal voor de aftrap. Floreant beschikt over een aantal stevige meiden en het beloofde een echte strijd te worden als we van de eerste minuten uitgaan. Floreant nam de aftrap en speelde gelijk de opkomende rechtsbuiten in, ze passeerde 1 speelster, daarna passeerde ze nummer 2, nummer 3 en zelfs nummer 4 (nu in de zestienmeter) konden haar niet afstoppen en was het uiteindelijk Lientje die de bal over de zijlijn kon trappen. Daarna was het eigenlijk al klaar met Floreant, SVS wist hierna vrij eenvoudig Fay twee keer op de goal af te sturen maar de paal en lat stonden haar nog in de weg voor de 0-1. Bij de derde keer was het wel raak voor Fay en de score was geopend. Daarna was het alweer vrij snel Britt die de 0-2 voor haar rekening nam en was het Floreant dat van het kasje naar de muur werd gestuurd. SVS was een flink maatje te groot voor dit team die toch redelijk boven in mee draait in hun eigen competitie. SVS liet zich niet verlijden tot het blind naar voren lopen met de bal en bleef de combinatie opzoeken. Voor de Ouders van SVS was het een mooi schouwspel waar in goed werd gevoetbald en mooie doelpunten werden gemaakt. Voor de tegenstander iets minder natuurlijk en hoopte als nog op een doelpunt om hun supporters ook te laten juichen. Helaas voor hun werkte SVS hier niet aan mee en op twee corners na gaven we niks weg. Jessy die doelpunt nummer acht van uit de hoekschop prachtig binnen knikte is nog wel even het vermelden waard maar ook die van Noa, Noa die al geruime tijd opzoek was naar een doelpunt kreeg van Esmee vlak voor tijd de kans. Noa bedacht zich geen moment en schoot de bal stijf in de kruising. Met 0-11 een ruime overwinning tegen een tegenstander die eigenlijk niet in het spel voorkwam sluiten we het jaar 2016 af. De overige uitslagen zijn nu ook bekend en het wachten is op de volgende loting.

Uitslagen KNVB Beker MO13, 17-12-2016 1/8 finale.

1 Floreant MO13-1 – SVS MO13-1 (0-11).

2 SVS MO13-2 – Stolwijk MO13-1 (2-6).

3 Altior MO13-1 – Quick-boys MO13-1 (2-7)

4 Quick-Boys MO13-3 – Hillegom MO13-1 (0-6)

5 Meeuwenplaat MO13-1 – Smitshoek MO13-1 (1-2)

6 Leidschenveen MO13-1 – Forum sport MO13-1 (0-5)

7 Laakkwart. MO13-1 – DSO MO13-1 (3-4)

8 De Jonge Spartaan MO13-1 vrij.

Verder wil ik iedereen fijne feestdagen toe wensen en een mooi maar vooral een gezond 2017.