MO13-1 start 2017 met een gelijkspel

SVS MO13-1

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, Hoofdklasse 1

21 januari 2017 9:45

Vandaag onze eerste wedstrijd in 2017 tegenstander FC Oudewater.

Het was een week waar we onze thuis velden niet konden betreden, dinsdag en donderdag avond waren de trainingen afgelast.  Ook was het nog onzeker of onze uitwedstrijd wel door zou gaan.  Pas zaterdag morgen kregen we het bericht dat de wedstrijd door ging. Snel nog even een bak koffie naar binnen werken en dan hup in de auto naar Oudewater. Na een toeristische rondrit door Oudewater van ongeveer 6 minuten kwamen we aan op het sportcomplex van FC Oudewater. De velden waren wit en de buiten tempratuur gaf -1 aan. We hadden deze ploeg ook in de Beker ronde gehad (2-2) en we wisten wat ons te doen stond. FC Oudewater een stugge ploeg met veel fysiek in de gelederen. Blijkbaar krijgen ze daar heel wat meer groeistoffen dan in Capelle. Het was nog even wachten op onze scheidsrechter die schijnbaar nog zalig onder de wol lag met de gedachte AFGELAST. Gelukkig was er een vader of vrijwilliger berijd om de leiding te nemen tot dat de scheidsrechter gearriveerd was.

Oudewater trapte af en na een paar minuten was weer zichtbaar de speelwijze van Oudewater, duels winnen en alles naar voren trappen. Schijnbaar was het weer even wennen voor SVS die lang niet heeft gespeeld, de duels werden alle verloren en opbouwend was het slordig. Het veld was ook moeilijk, veel ballen kregen extra vaart mee over de witte toplaag. Oudewater had er geen probleem mee en bleef voor als nog alles naar voren knallen. Zeker de rechtsbuiten die snel en fysiek strek is brengt het gevaar bij Oudewater. Chef had het moeilijk maar bleef wel overeind, de keren dat ze toch aan de aandacht van chef kon ontsnappen was daar altijd nog Sophie die haar de pas afsneed. Sophie speelde weer een prima wedstrijd en wist menige aanval om zeep te brengen. De fluit was inmiddels overgegeven aan de jonge scheidsrechter die na tien minuten de leiding overnam.

SVS probeerde de aanval te zoeken maar echt grote kansen kon het niet creëren. Het probleem zat hem denk ik ook in de felheid die SVS ontbrak. Toch wist SVS de score te openen na één van de vele hoek schoppen was het Nabielenne die de bal over de doellijn kreeg. Na 30 minuten voetbal gingen we de rust in met een 0-1 voorsprong zou je denken….DUS NIET…de Scheidsrecht had denk ik de stopwatch gestart vanaf het moment dat hij het veld had betreden. We zaten inmiddels in de 39ste  minuut als de bal goed viel bij een speelster van Oudewater deze bedacht zich geen moment en haalde uit. Els was kansloos op de inzet en na 40 minuten voetbal was daar eindelijk het rust signaal.

Tijdens de rust de meiden bewust gemaakt dat er wat feller gevoetbald moest worden en zeker ook veel nauwkeuriger in bal bezit. Maar ook de tweede helft was niet veel beter aan de kant van SVS. Veel duels gingen weer verloren en de rust om het balletje te laten gaan was er ook niet. Oudewater wist zelfs op voor sprong te komen, na een hoekschop was het feller dan SVS die de bal niet buiten de zestien kreeg en daarna ook nog de bal uit het net mocht vissen. Aanvallend konden we vandaag niet echt veel brengen en het leek er op dat onze eerste nederlaag een feit was, maar ineens lag daar de ruimte door het midden voor Fay die goed werd weggestuurd. De weg naar het goal was nog lang en ze werd flink op de huid gezeten, maar ze hield zich staande tot in de zestien en ronde fraai af. In de resterende minuten werd er aan beide zijde geen kansen meer gecreëerd en na 60 minuten + 10 was het weer een gelijkspel tussen Oudewater en SVS

Met 2-2 is het vier keer een gelijk spel voor SVS in deze competitie. Een competitie waar de strijd nog lang niet beslist is. Veel uitslagen die je ook niet verwacht en een top 4 die nog geen drie punten uit elkaar zit. Zelfs de ploegen daaronder kunnen nog aansluiting maken.