SVS MO13-1 bereikt halve finale KNVB Beker

Onbekend (schot)

Meisjes onder 13, MO13-1, Groep 1 1/4 finale

4 februari 2017 11:30

Vandaag stond een plaats in de halve finale KNVB beker op het spel. Tegenstander Stolwijk MO13-1.

Stolwijk had een plaats bij de laatste acht bereikt na het uitschakelen van onze eigen SVS MO13-2. De meiden waren vrij ontspannen voor de wedstrijd en zelfverzekerd van een plaats bij de laatste 4. Na de warming-up was het niet onze vaste opstelling waar we normaal altijd mee van start gaan, Els had plaats verwisseld met Sophie. Vandaag was het de buurt aan Els om het voetballend te laten zien. Ze startte wel op de bank want ze was nog niet helemaal  fit na een paar dagen ziek te zijn geweest. Na een paar minuten het spel van Stolwijk te hebben gezien zou het een vrij makkelijke overwinning moeten worden voor SVS. Maar onze dames waren zelf ook maar wat aan het rommelen op het veld. Weinig combinatie, veel onzuivere ballen, afwachtend en vooral veel bal verlies leidde tot een eerste helft die niet om aan te zien was. Verdedigend liepen we als op een zondag middag door de koopgoot. Gelukkig kon onze tegenstander er geen gebruik van maken, niks ten nadelen van Stolwijk maar met tegenstanders als Smitshoek of RKAVV hadden we wel tegen een achterstand aangelopen. Ook het enige doelpunt wat wij konden maken was een mooi  beeld van een slechte eerste helft. Na een hoekschop die vrij onschuldig leek frommelde de keeper er naast en verdween de bal in de goal. Stolwijk kon weinig gevaar brengen en was het SVS die flink verzuimde. Na een overtreding van SVS voor de zestien was het de Captain van Stolwijk die achter de bal ging staan, met een fraai schot richting de verre hoek trok ze de stand gelijk 1-1, dit was ook de rust stand. In de kleedkamer de meiden even verteld hoe ik er overdacht, we laten nog niet voor de helft zienvan hoe goed we kunnen voetballen.  De plek van Sophie werd overgenomen door Femke die al aangaf dat ze niet bij strafschoppen onder de lat wou gaan staan, ook speelsters die liever geen strafschoppen wilde nemen als het zover zou komen. Volgens mijn zien de speelsters een andere tegenstander op het veld lopen, ik was kort in mijn antwoord, als je hier niet gewoon na 2x 30 minuten wint verdien je ook niet om verder te gaan in de beker. Ergens was ik er wel van overtuigd dat het wel goed zou komen in de tweede helft en natuurlijk wil je verder inde beker,  de bal is rond is wel zo’n gezegde die je dan hoort maar ik had vertrouwen in mijn team.

De tweede helft was het SVS dat Stolwijk vast zette op hun eigen zestienmeter, SVS was op zoek naar de verlossende 1-2. Stolwijk dat vooralsnog het gevaar kon keren had het zwaar onder de druk van SVS. Het leek een beetje op slot te zitten en het was nog steeds wachten op dat éne bevrijdende doelpunt. Na een arsenaal van hoekschoppen hadden we vandaag niet het geluk dat het balletje goed zou vallen bij een speelster van SVS. Na een afgeslagen aanval belande de bal bij Noa die het in de eerste helft ook al eens van afstand had geprobeerd. Noa haalde flink uit en de bal vloog bij de tweede paal het net binnen. Eindelijk daar was dan het doelpunt waar we opgewacht hadden. Binnen een paar minuten na deze zeer fraaie goal was er weer een hoekschop voor SVS, Noa die vrij stond op randje zestien was gezien door Esmee die de bal terug lag, Noa had de smaak te pakken en haalde wederom verwoestend uit. En net als haar vorige knal had ook nu weer de keeper het nakijken.  1-3 was ook tevens het breek punt inde wedstrijd. Stolwijk kwam er niet meer aan te pas en SVS was ontketend en combineerden dwars door het centrum waar Defhaney de 1-4 voor haar rekening nam. Esmee pakte ook nog een doelpuntje mee en bracht de eindstand op 1-5.

Na een dramatische eerste helft, en een tweede helft waar we ook niet het niveau hebben gehaald wat deze groep moet kunnen zijn we toch in de halve finale beland.

De teams die ook door zijn. Smitshoek, Forumsport, en verrassend Hillegom die Quick-boys uitschakelde. Het wachten is op de loting voor de volgende ronde.

Volgend week Die-Hage thuis hopelijk spelen we dan weer ons niveau  zo als we het kunnen.

Foto’s zijn er ook weer gemaakt door Nana met hier de link.