SVS JO11-2 - DCV E3

12 maart 2011 10:00

Edwin Knops

12-03-2011;

Op deze heerlijke lentedag was het alweer vroeg uit de veren voor de thuiswedstrijd tegen de talenten van DCV.  De uitwedstrijd eerder dit voorjaar beloofde veel goeds, de verwachtingen lagen hoog. De vraag was alleen hoe uitgerust en fit de jongens die gisteravond een oefenpot op het grote veld hadden gespeeld waren. Vermoeide spelers, een vervelende bovenbeen blessure bij Danny maakt de timing van zo`n pot wat ongelukkig, afwachten dus.

Antwoord op die vraag was al na 10 seconden duidelijk...niet!

De allereerste doelpoging was het al 0-1 voor DCV die furieus aan het duel begonnen. Met snel combinatievoetbal werden we bij tijden helemaal zoek getikt en moesten we ons beperken tot het beperken van de schade. Gelukkig was Quincy vandaag wel scherp op een goeie steekbal van ramijan kon hij de 1-1 binnenschuiven. DCV hield het veld breed en lieten de bal goed het werk doen. SVS kon alleen maar tegenhouden en hopen op de counter die zo af toe ook kwam. Helaas werd de kans op 2-1  gemist en werd het via de uittrap van de Krimpense keeper uit een razendsnelle counter 1-2, waarbij Jack er niet goed uit zag. Helaas gebeurde dat 5 minuten later nog een keer (1-3) en zelfs nog een 4e keer(1-4) voordat het wederom Quincy was die een goeie pass van Mikey binnentikte, ruststand 2-4.

Wat er in de kleedkamer gezegd is zal altijd een groot geheim blijven....

Het SVS wat uit de kleedkamer kwam was grimmiger, gretiger en feller. De druk werd opgevoerd zonder echt gevaarlijk te worden. In de eerste minuten maakte Jack z`n eerdere missers meer dan goed door er een aantal goed uit te ranselen. Na een uitrap van hem was het wederom Quincy die goed doorging op het doorkoppen van Damian en de aansluiter binnen schoot, 3-4. De fans gingen uit hun dak, de koppies kwamen omhoog. SVS bleef druk zetten en ballen veroveren en bij vlagen zagen de trouwe supporters het ouwe vertrouwde kampioenselftal. De 4-4 kwam na een mooie assist van Mikey van de voet van Damian die heel beheerst binne tikte. De 5-4 was wederom van Damian die het gerommel van de verdediging na een strakke corner van Dante van dichtbij afstrafte. DCV toonde toch veerkracht door te volharden in het combinatievoetbal en bleven met hun snelle spitsen gevaarlijk in de counter. Gelukkig waren de 4 man achterinalert, scherp en indien nodig hard waardoor de aansluiter uit bleef. Het slot akkoord kwam van de voet van Quincy die de scherpe pass van ramijan goed inschatte en z`n vierde van vandaag binnenschoot. Eindstand 6-4!

Een overwinning op karakter op een hele goede ploeg waar ze in krimpen de komende tijd nog veel plezier aan beleven! Het klaterende applaus voor onze jongens was dan ook volkomen terecht!