SVS met gemak langs Quick-boys

SVS MO13-1

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, Hoofdklasse 1

28 januari 2017 10:15

Vandaag onze eerste returnwedstrijd van de competitie tegenstander Quick-Boys.

Deze week gewoon weer kunnen trainen maar wel met wat afwezige Sophie en Els ziek. Maar we konden wel gelukkig compleet vertrekken op zaterdag naar Katwijk. Deze keer niet voor zon zee en strand maar voor drie belangrijke punten. Bij aankomst was het wel even zoeken voor een plaatsje voor de auto, de speelsters werden afgezet voor de deur waarna de ouders nog maar even wat rondjes reden om een plekje te bemachtigen. Volgende keer gaan we gewoon op de fiets daar is nog plaats genoeg voor…. Aldus een iets wat te enthousiaste ouder.

Het prachtig voetbalcomplex gelegen in de duinen met een echt stadion waar de hoofdmacht van Quick-boys haar thuiswedstrijden speelt in de Topklasse. De overige velden zijn alle voorzien van kunstgras.

Helaas waren er al wat wedstrijden voorafgaande afgelast zo dat na deze speel ronde er weer een verschil aan wedstrijden zou ontstaat. De dames hadden er zin in en waren afgereisd met een grote muziek installatie(Chety beloofd). Tijdens de warming-up klonk de muziek over de velden van Quick-boys. Vooraf nog even de tegenstander doorgenomen, en ons eerste treffen er even bij gehaald (2-1)waar we maar moeizaam de winst konden pakken. De oorzaak was toen kansen benutten, na een voortreffelijke eerste helft met wel zes 100% kansen bleef het 1-0 na 30 minuten. Dat moest vandaag beter, het geloof weghalen bij je tegenstander door afstand te nemen in doelpunten was de opdracht.

Nog even voor de wedstrijd een positiespel waar de meiden vlot combineerden met de muziek van hun keuze op de achtergrond. De scheidsrechter was inmiddels gearriveerd en de wedstrijd kon beginnen. Gelijk vanaf de aftrap liet SVS zien waarvoor ze gekomen zijn en was het Quick-boys dat achteruit werd gedwongen. En binnen enkele minuten was het Esmee die de eerste klap al uit deelde, en mocht de keepster de bal uit het net vissen. Kort daarna was het Fay die net voor de zestien werd aangespeeld, ze draaide goed weg waarna ze de bal prachtig net onder de lat plaatste. Quick-boys was niet bij machten om de aanvallen van SVS een halt toe te roepen en moest kort na de 0-2 de derde treffer incasseren. SVS was nog steeds gedreven en wist eigenlijk binnen het kwartier de wedstrijd te beslissen. Quick-boys had totaal geen grip op SVS en kon niet voorkomen dat het na 30 minuten met 0-5 richting de kleedkamer ging.

De tweede helft was het alleen Defhaney die er nog één binnen schoot en er 0-6 van maakte. Ook Els kreeg inde tweede helft nog even wat te doen maar ze hielt de nul voor SVS vast. Quick-boys was vandaag een makkelijke prooi en kon er geen wedstrijd van maken tegen een strek spelend SVS.

Na de wedstrijd haasten de speelsters zich richting kleedkamer waar het feestje los ging. Op de gang was goed hoorbaar in welke kleedkamer SVS zat. De muziek box op tien, en een vrolijke boel waar ook Debby nog even haar vreugde dansje maakte (helaas geen Foto’s).

Volgende week spelen we voorde Beker, tegenstander Stolwijk MO13-1.

Nana heeft weer de wedstijd foto’s gemaakt en hier de link naar foto verslag.