Oudewater E1 - SVS JO11-2

E-Pupillen (voorjaar) 2e klasse 09

26 maart 2011 8:30

26-03-2011;

Vandaag alweer de 1 na laatste competitiewedstrijd van het seizoen en niet de minste!

Tegenstander was titelkandidaat bij uitstek Oudewater in Oudewater op het onmenselijke tijdstip van 08.30 uur.

Ietwat te optimistisch gekleed stond Uw razende verslaggever te vernikkelen bij een wedstrijd met 2 gezichten.

De eerste helft werd er door Oudewater een schitterende pot combinatievoetbal op de mat gelegd. 25 minuten lang was het vrijwel alleen maar tegenhouden en achter de feiten aanlopen, zonder dat het eigenlijk echt gevaarlijk werd. Er moest een verschrikkelijke fout van Jack aan te pas komen voor de eerste goal. Volgende keer de bal gewoon vangen knul!

Na 9 minuten spelen werd er eindelijk eens een schot(je) op het doel gelost door Quincy. Zijn inzet was echter veels te zwak om de keeper in de problemen te brengen. In de 11e minuut ging na een verdedigend aktie van Ramijan de tegenstander naar de grond, vrije trap. Terwijl de verdediging zich nog stond te groeperen was het de spits die slim wegliep uit de rug van de defense. De bal werd in z`n voeten gespeeld, 2-0. Langs de kant werd er al rekening gehouden met een fikse afstraffing, wat gezien het spelbeeld niet eens onterecht was. Toch wilde er een paar niet opgeven. Na een uitbraak va Damian mocht er een inworp genomen worden door SVS. Luuk gooide naar Mikey, die behield het overzicht en legde de bal breed op Danny. Die bedacht zich geen seconde en ramde de bal vanaf 18 meter in het dak van het doel...schitterend!!! De scheidsrechter was daar zo van onder de indruk dat hij gelijk voor de rust floot, 2-1 ruststand.

De supporters zochten snel de warmte en onder het genot van een bak koffie werd er een snelle en verkorte voetbal international nagespeeld, wat ging er mis, waarom ging het mis, wat zou Humberto deze keer zeggen.....

De tweede helft was er een met een totaal ander beeld.

Werd er in de eerste helft nog een beetje te angstig gevoetbald, de tweede helft lieten de boy`s zien weldegelijk mee te kunnen op dit niveau. Er werd geknokt en gevochten en alleen al in de eerste 5 minuten werd er meer druk op het doel gezet dan in de gehele eerste helft. Oudewater moest zich steeds vaker en verder terug trekken, een gelijkmaker zou dan ook zeer verdient zijn geweest. Oudewater bleef uitstekend positiespel spelen en kwamen er een paar keer levensgevaarlijk uit, waarbij gezegd moet worden dat Jack z`n slechte eerste helft ruimschoots heeft goedgemaakt door er zeker 3 goed uit te houden. Het werd spannender en spannender, het spel bleef heen en weer golven de kansen, zeker een stuk of 5 voor beide partijen, bleven maar komen zonder dat er echter nog gescoord werd. De uitslag 2-1 voor Oudewater was gezien het complete spelbeeld volkomen terecht al hadden de boy`s alleen al voor hun inzet in de tweede helft wel een puntje verdiend. Laten we over twee weken beide helften met deze inzet gaan spelen, kunnen we misschien nog een stuntje uit halen.