JO15/3 Strijdend ten onder

29 augustus 2020 14:15

D.J. (Dick) Vlasblom

Opstelling SVS 15/3  -  Excelsior 15/2

Eindelijk is het voetbal seizoen weer begonnen. Vandaag speelde we de eerste bekerwedstrijd tegen Excelsior 15/2.

De eerste helft werd er prima gevoetbalt, al stonden we vanaf het begin onder druk. De centrale verdedigers deden prima werk door heel wat ballen tegen te houden. Deniz had een prima sliding zodat de spits van Excelsior niet op het goal kon schieten, als er wel werd geschoten stond Clarence op de juiste plek om de bal te stoppen.

Helaas konden we dit niet volhouden, de tegenstander speelde op het juiste moment de spits in en kwam 1 op 1 met Clarence te staan, Dwenshel, die vandaag in zeer goede doen was, zette een sliding in maar de bal verdween via zijn been toch in het goal terecht(0-1).

" We hebben na de 0-1 niet de moed laten zakken, maar gewoon weer verder gegaan. We wilde gewoon graag voetballen." aldus Rodinho, de aanvoerder van vandaag.

Met goede moed gingen we de 2e helft in, met een aantal wissels(Erhan voor Soufian en Sonny voor Jos) bleef de druk groot en uiteindelijk werd de druk te hoog en vielen de doelpunten nu sneller en meer dan de 1e helft. De centrale verdedigers werden overlopen en moe gespeeld.

Dwenshel moest zelfs het veld afgedragen worden met kramp. Halverwege de 2e helft wilde we toch voor een doelpunt gaan en gingen we 4-3-3 spelen met Rodinho als extra spits. Anthony, die de hele wedstrijd er alles er aan gedaan heeft om aan de linkerkant de tegenstander voorbij te komen was er doorheen en ook Jesse die behoorlijk moest aanpoten begon wat pijntjes te krijgen en werden 5 minuutjes voor tijd gewisseld.

Helaas is de uitslag groter dan gewenst maar het team heeft de hele wedstrijd gevoetbalt, iedereen bleef positief en bleven elkaar coachen. We hebben de afgelopen trainingen flink op het omschakelen gehamerd en dat was te merken. De uitslag is nu niet belangrijk, wat wel belangrijk is is dat we zo blijven voetballen.

Alle complimenten voor het hele elftal, we speelde tegen een team die voor 98 procent uit 2e jaars 15 bestaat en wij voor 98 procent uit 1e jaars.

Op naar de volgende wedstrijd. Goed gedaan vandaag!