SVS uit de beker na 1-1 gelijkspel tegen EMM’21

2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

Vooraf was de opdracht voor SVS duidelijk: winnen van EMM en de Capelse tweede klasser zou de groepsfase van de beker overleven.  Toch maakte de ploeg van Roy Brinkman een valse start in de wedstrijd. Al na 5 minuten keken de blauw-witten tegen een 1-0 achterstand aan. De gevaarlijkste aanvaller van de ploeg uit Roelofarendsveen, Joey van der Geest profiteerde van een onachtzaamheid in de Capelse defensie. Het spel van SVS was het eerste half uur uitermate slordig. Vooral de passing was niet goed verzorgd. Toch herpakte SVS zich voor de rust en begon een heus offensief. In de 38e minuut kreeg SVS een vrije trap op de rand van het zestienmetergebied en deze werd uitstekend ingeschoten door Jeroen de Lely. Voor rust kreeg Yannick de Lely de ultieme kans om SVS op voorsprong te schieten vanaf elf meter. Waar hij normaal altijd deze kansen benut, schoot hij de bal nu vlak langs de verkeerde kant van de paal. Met 1-1 gingen de partijen aan de thee.

Na rust was EMM over het algemeen iets sterker dan SVS. Het meeste gevaar van de Capellenaren kwam van invaller Joran van Opstal. Met soms onnavolgbare bewegingen probeerde hij de EMM verdediging uit elkaar te spelen. Er kwamen wel een paar kleine kansen uit voort, maar een treffer bleef uitl. Doelman Migael Essajas van SVS onderscheidde zich in de tweede helft met een aantal voortreffelijke reddingen en hield daarmee zijn ploeg in de wedstrijd.

Uiteindelijk floot de uitstekend leidende scheidsrechter Martin de Witte na vijf minuten blessuretijd af en eindigde het bekeravontuur voor SVS in de groepsfase.

Volgende week gaat de competitie voor SVS van start met een thuiswedstrijd tegen Hellevoetsluis. Aanvang 14:30 op Sportpark Schenkel.

Opstelling SVS

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Wishnu Badal, Julian van der Geest, Jeroen de Lely, Shamar Berggraaf (56. Anthony Schoenmaker), Yannick de Lely, Nick Snijder (46. Stefan van der Staal), Muhammet Hidir( 46. Joran van Opstal), Chris van der Graaf, Giorginio Dieterich(78. Roy Rijsdijk)

Gele kaarten: Shamar Berggraaf en Jeroen de Lely

Verslag en foto’s : Johan Sepers/ JCS Fotografie