SVS wint bekerduel met 2-0 van DoCos

2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

In een vrij mat duel heeft SVS de tweede groepswedstrijd voor de KNVB-beker in winst omgezet. Vooraf waren de kaarten duidelijk. Beide teams verloren hun eerste groepsduel en alleen een winst zou tellen.

De thuisclub schoot uit de startblokken en binnen 2 minuten stond er een 1-0 voorsprong op het scorebord. Julian van der Geest lobte de bal over doelman Mitchel van Abswoude en de thuisploeg kon direct een feestje vieren.

De eerste helft werd in een laag tempo gespeeld en vooral de Leidse opbouw was uitermate traag en onzorgvuldig. Voor de rust gebeurde er vrij weinig en zo gingen de beide teams ook met een 1-0 stand aan de thee.

Na rust werd de wedstrijd wat feller en regelmatig lag het spel stil in verband met blessures. DoCos probeerde wel aan te dringen, maar verder dan een grote kans voor Tygo Groen kwamen de Leidenaren niet.

Tien minuten voor tijd profiteerde invaller Joran van Opstal van een fout van doelman van Abswoude. Vanaf de zijlijn gaf de buitenspeler een perfecte assist op invaller Daymen Rutte, die de bal vervolgens met zijn hoofd in het doel deponeerde: 2-0.

SVS speelt de laatste groepswedstrijd zaterdag 18 september om 12:00 uur tegen EMM’21 uit Roelofarendsveen. EMM’21 is een nieuwe fusieclub tussen de clubs DOSR en WVC.  Bij winst is SVS geplaatst voor de volgende ronde van de bekercompetitie.

De bekerstand na twee speelronden:

1 EMM’21 2-4 5-3
2 Concordia 2-4 4-3
3 SVS 2-3 3-2
4 DoCos 2-0 1-5

Opstelling SVS

Patrick Nieuwerf, Joery Kaashoek, Jeffrey Feijen (30. Stefan van der Lee), Wisnu Badal (60. Daymen Rutte), Julian van der Geest (75. Javan Hagens), Jeroen de Lely, Shamar Berggraaf(75. Vincent van den Berg), Nick Snijder, Chris van der Graaf, Giorginio Dieterich, Roy Rijsdijk (60. Joran van Opstal)

Gele kaart: Jeroen de Lely

Scheidsrechter: Dhr. S van Egmond

Gekoppeld aan dit wedstrijdverslag ook nog een paar foto's, met dank aan fotograaf Johan Sepers