ALEXANDRIA'66 OVERKLAST "BUURMAN” SVS: 0-4

SVS 1

Alexandria'66 1

Giovanni Santos Boaventura (penalty)
David Widarto (scrimmage)
Damian Muller
Kai Leroij
Jurano O'Brien
Shay van Loempd
Dylan de Melo da Silva Goncalves
Dorian Lauffer
Nestly Mendes Delgado
Jason Santos Sint Aubyn
Shay van Liempd (schot)
Jason Santos Sint Aubyn (schot)

7 mei 2022 14:30

J. Noordhoek

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

Het kan verkeren in het voetbal. Twee maanden geleden werd de wedstrijd Alexandria’66- SVS een 1-2 overwinning voor de Capellenaren. SVS zat toen in een geweldige flow en Alexandria’66 zat in de hoek waar de spreekwoordelijke klappen vallen. Snel na de nederlaag tegen SVS nam Alexandria’66 afscheid van het trainersduo Michael Groeneweg en Oscar Zwanenburg en nam Omar Rziki het stokje over. De nieuwe technische staf kreeg de ploeg aan het voetballen en dat is ook duidelijk te zien aan de resultaten van de afgelopen weken.

Vooraf was duidelijk dat SVS door schorsingen en blessures nogal wat vaste krachten moest missen. Joran van Opstal, Julian van der Geest, Stefan van der Staal en Tim de Winkel waren afwezig. De ploeg van trainer Roy Brinkman had het vanaf het begin heel moeilijk met het tempo van Alexandria’66 en het enthousiasme dat van deze ploeg afstraalt. Het eerste kwartier bleef SVS vrij gemakkelijk overeind, maar in de 19e minuut gaf de uitstekend leidende scheidsrechter Jeroen Noordhoek een penalty aan de Rotterdammers. Giovanni Santos Boaventura schoot de bal feilloos binnen vanaf elf meter.

SVS deed wat het kon en kreeg nog een grote kans uit een vrije trap van Jeroen de Lely. Doelman Zafer Bal tikte de poging vakkundig over de lat. Dat was vrijwel het enige wapenfeit van de thuisclub in de eerste helft. Net voor rust deelde Alexandria’66 de genadeklap uit. Dylan de Melo drong het zestienmetergebied van SVS binnen, zijn poging werd nog gestopt door de Capelse verdediging, maar middenvelder David Widarto was er als de kippen bij om de bal alsnog de touwen in te jagen en de 0-2 te scoren.

Met deze stand gingen beide ploegen dan ook de rust in. Trainer Brinkman (SVS) wisselde in de rust. Jeffrey Feijen bleef achter in de kleedkamer en zijn vervanger was Silvio van Gelderen. SVS probeerde op inzet de technische ploeg van Alexandria’66 bij te benen en dat ging lange tijd goed. Althans, de score liep niet hoger op en de kansen waren in deze periode spaarzaam voor beide teams.

In de 82e minuut werd het toch 0-3. Invaller Shay van Liempd pakte weer eens een goaltje mee en het verzet van SVS was definitief gebroken. In de slotminuut maakte Jason Santos Sint Aubyn er zelfs nog 0-4 van. Een uitslag waar helemaal niets op af te dingen valt vanuit SVS kant.

Een compliment voor de uitstekend fluitende Jeroen Noordhoek. Hij kon de wedstrijd zonder gele of rode kaarten uit te delen beëindigen.

Voor SVS zit het seizoen er zo goed als op, ondanks dat de ploeg nog vijf wedstrijden moet spelen. Het verschil met de ploegen onder de streep is zeventien punten en daarom speelt de Capelse formatie ook volgend seizoen tweede klasse. Alexandria’66 staat op dit moment trots bovenaan in de strijd om de derde periode. In deze periode spelen de Rotterdammers nog tegen CION, Sparta, Hellevoetsluis, Charlois en Rozenburg. Een pittig programma, maar gezien de huidige vorm van Alexandria’66 zeker niet onoverkomelijk.

SVS komt op 10 mei weer in actie. In een doordeweekse speelronde moeten de blauw witten naar Zwijndrecht om het daar op te nemen te Pelikaan.

Opstelling SVS:

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Jeffrey Feijen (45. Silvio van Gelderen), Wishnu Badal, Jeroen de Lely (75. Bradley van Santen), Javan Hagens, Yannick de Lely (75. Roy Rijsdijk), Mo Hidir, Chris van der Graaf ( 62. Daan ter Heide), Giorginio Dieterich, Daymen Rutte

Foto’s en verslag: JCS Fotografie/JCS Sports