RUIME 4-1 NEDERLAAG VOOR SVS IN MAASDAM

Youri van Noort (schot)
Daan Leggedoor (kopbal)
Daan Leggedoor (kopbal)
Yannick van der Laan (schot)

23 april 2022 14:30

M.M. de Witte

Sportpark De Lange Weide
Sportlaan 30 a
3299XG
MAASDAM
tel. 078-6769500

SVS is wederom tegen een grote nederlaag aangelopen. In Maasdam was FC Binnenmaas met 4-1 te sterk voor de ploeg van trainer Roy Brinkman.

De eerste 25 minuten leek er geen vuiltje aan de lucht voor SVS. De ploeg speelde zoals gewoonlijk redelijk compact en door de druk naar voren kon FC Binnenmaas niet in hun spel komen. De opbouw van de thuisclub werd continu verstoord en SVS kwam verdiend op een 0-1 voorsprong. Spits Javan Hagens rondde prima af, al zag doelman Thijs Botterhuis er niet helemaal goed uit.

Rond de 25e minuut van de wedstrijd veranderde het spelbeeld. De thuisploeg kwam vaker in de buurt van het doel van SVS en al snel scoorde Youri van Noort de gelijkmaker. Doelman Essajas werd gepasseerd, terwijl het op het oog een houdbare bal leek.

De rust werd bereikt met een 1-1 stand. Roy Brinkman wisselde in de rust Mo Hidir en Javan Hagens. Hun vervangers waren Yannick de Lely en Silvio van Gelderen. De wissels pakten niet erg goed uit, want in de 47e minuut was het spits Daan Leggedoor die zijn 20e treffer van het seizoen binnen werkte. Bij de Capellenaren kwamen er weinig ballen goed aan en het doorjagen uit de eerste helft kwam vrijwel niet meer voor. In de 69e minuut was het wederom Daan Leggedoor die trefzeker was. De jonge spits bracht de stand op 3-1. FC Binnenmaas was duidelijk uit op revanche van de nederlaag die men destijds in Capelle leed. Op Sportpark Schenkel werd het in november 2021 een ruime 4-1 overwinning voor de blauw-witten. Dezelfde uitslag werd in Maasdam ook bereikt, omdat Yannick van der Laan in de 78e minuut, na een uitstekende actie, de 4-1 binnenschoot voor de ploeg van trainer Michel van Noort.

Daarna moest scheidsrechter Martin de Witte nog een rode kaart tonen aan SVS-speler Julian van der Geest. Na eerder in de wedstrijd een gele kaart te hebben ontvangen, kreeg de middenvelder in de 85e minuut zijn tweede kaart na opnieuw een overtreding. De gele kaart werd door van der Geest uit de handen geslagen van de arbiter. Daarop toonde de Witte hem ook nog een directe rode kaart, hetgeen de middenvelder van SVS wel eens op een lange schorsing kan komen te staan.  In de stand veranderde de laatste minuten niets meer en dus liep SVS tegen een pittige nederlaag aan.

Opstelling SVS:

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Stefan van der Staal, Tim de Winkel, Jeffrey Feijen, Wishnu Badal (75. Daymen Rutte), Julian van der Geest, Javan Hagens (46. Silvio van Gelderen), Mo Hidir (46. Yannick de Lely), Chris van der Graaf, Giorginio Dieterich

Gele kaarten:

Chris van der Graaf, Julian van der Geest (2)

Rode kaart

Julian van der Geest

Op 30 april speelt SVS een thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Rozenburg op Sportpark Schenkel. Het zou mooi zijn als de drie punten weer eens in Capelle blijven.

tekst en foto's : Johan Sepers/ JCS Fotografie