Valse competitiestart van SVS

2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

SVS had zichzelf de competitieouverture heel anders voorgesteld. De eerste competitiewedstrijd sinds 13 oktober 2020, werd met ruime cijfers verloren van Hellevoetsluis. De bezoekers gingen met een 4-1 overwinning terug naar Voorne-Putten.

Persoonlijk fouten en een onwennig nieuw systeem zorgden ervoor dat SVS in de eerste helft geen voet aan de grond kreeg bij de tegenstander. In de twaalfde minuut zorgde Brian Poelman uit een scrimmage voor de 0-1. Acht minuten later schoot Glen Stoffers van buiten de zestienmeter prachtig raak. Tien minuten voor rust leek de wedstrijd gespeeld. Door een inschattingsfout van doelman
Essajas, kwam de bal op het hoofd van een eigen verdediger en viel pardoes in het eigen doel: 0-3. SVS kon er de in de eerste helft vrij weinig tegenoverstellen, daarvoor speelde de Capellenaren te slordig en ook te slap. Vrijwel alle duels gingen verloren tegen de fysiek sterke ploeg van trainer Paul Bestebreur.

In de tweede helft was er het een en ander omgezet in de formatie van Roy Brinkman. Joran van Opstal en Shamar Berggraaf vervingen Giorginio Dieterich en Tim de Winkel. De resulteerde in een klein offensief en uiteindelijk in de 1-3. Joran van Opstal schoot de bal in de touwen, dit overigens na zeer matig keeperswerk van doelman Riberic van Hellevoetsluis. SVS probeerde nog van alles om de
‘anschlusstreffer’ op het bord te krijgen, maar de bal viel niet goed en in blessuretijd besliste Bunyamin Karahan de wedstrijd definitief: 1-4.

Overige uitslagen tweede klasse D:
DCV- CION 2-0
Pelikaan- Strijen 1-0
FC Binnenmaas- Sparta 3-3
CWO- Rozenburg 6-1
Deltasport- Charlois 3-3
Spirit- Alexandria’66 3-2

Zaterdag 2 oktober 2021 staat het lastige uitduel tegen Sparta (av) op het programma. Op sportcomplex Nieuw Terbregge wordt dan om 14:30 afgetrapt. Stiekem zullen veel mensen met een SVS hart nog wel een terugdenken aan de wedstrijd van 28 november 2015. Toen werden de Spartanen met maar liefst 0-8 geklopt door SVS.

Opstelling SVS
Migael Essajas, Joery Kaashoek, Stefan van der Staal (89. Jeffrey Feijen), Tim de Winkel (46. Shamar Berggraaf, 70. Roy Rijsdijk), Wishnu Badal, Jeroen de Lely, Yannick de Lely, Nick Snijder, Chris van der Graaf, Giorginio Dieterich (46. Joran van Opstal), Anthony Schoenmaker (83. Julian van der Geest)

Gele kaart: Joery Kaashoek

Scheidsrechter: Ed Toonen