SPARTA (AV) WINT BIJ SVS, MAAR GRIJPT NAAST HET KAMPIOENSCHAP IN DE TWEEDE KLASSE D

SVS 1

Sparta (AV) 1

Moises Navarro
Danny Abbing
Sven Bout
Jelano Tavares
Moises Navarro (schot)
Danny Langstraat
Daymen Rutte (kopbal)
Daymen Rutte (kopbal)
Lucas van Oeveren (vrije trap)
Lucas van Oeveren (schot)

4 juni 2022 14:30

A. de Jong

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

In een aantrekkelijk duel heeft Sparta (av) met 2-3 gewonnen bij SVS. Op het zonnige en gezellig drukke sportpark Schenkel, kwamen de Spartanen al vroeg in de wedstrijd op voorsprong door een doelpunt van Moises Navarro. Hij verschalkte doelman Essajas met een bekeken bal vanaf de zijkant van het strafschopgebied.

SVS trok na de openingstreffer het initiatief naar zich toe. In de 23e minuut was er een nare overtreding van Danny Langstraat op Silvio van Gelderen. De uitstekend fluitende Albert de Jong twijfelde of hij een rode kaart moest uitdelen, maar besloot om ‘slechts’ een gele kaart te geven. De thuisploeg kreeg in de 33e minuut loon naar werken. Daymen Rutte kopte op onnavolgbare wijze de bal achter Sparta doelman van der Knijff. Vlak voor de rust was het wederom Daymen Rutte die de bal achter de doelman deponeerde. Hiermee bracht de spits het sportpark Schenkel in extase. Tot de rust bleef het 2-1 voor SVS en vol vertrouwen ging de thuisploeg de tweede helft in. Die was nog geen minuut oud, toen de gelijkmaker al in de touwen lag. Lucas van Oeveren schoot een vrije trap vanaf een meter of 20 achter de SVS-goalie Essajas. In de tweede helft ontstond er een mooi gevecht. Sparta moest winnen om nog een kans te maken op het kampioenschap en SVS wilde persé niet verliezen van Sparta. Vooral de duels tussen Stefan van der Staal (SVS) en Jordi de Zwart (Sparta) waren dan ook behoorlijk scherp, maar wel fair.

Na de 2-2 ging het spel op en neer, maar was Sparta wel de bovenliggende partij. Er waren wat kleine kansjes voor SVS, maar de Spartanen raakten meerdere keren de lat of paal. Uiteindelijk kwam er toch een winnaar. Tien minuten voor tijd werd Kevin Jumelet de matchwinner voor de Spartanen. Helaas voor de Spartanen bleef het bij DCV-Hellevoetsluis 0-0, waardoor Sparta zich via de nacompetitie naar de eerste klasse zal moeten spelen.

DCV pakte het kampioenschap in de 2e klasse D, terwijl het Vlaardingse Deltasport degradeert naar de derde klasse. Sparta, Spirit en CION gaan proberen via de nacompetitie alsnog te promoveren naar de eerste klasse. Op 11 juni speelt Sparta een thuiswedstrijd tegen HVC’10 uit Hoek van Holland. Spirit gaat op bezoek bij Heinenoord, terwijl CION tegen het Zoetermeerse DSO zal aantreden. SV Charlois en Rozenburg zullen nog moeten strijden om lijfsbehoud. Charlois begint de nacompetitie met een thuiswedstrijd tegen HBSS. Rozenburg speelt ook thuis, tegen het Klaaswaalse SSS.

Voor Migael Essajas was het (voorlopig) zijn laatste wedstrijd voor SVS. De doelman zal volgend seizoen onder de lat staan bij Spartaan’20.

Foto’s/verslag : JCS Fotografie / Johan Sepers