SOLIDE SVS PAKT WEDEROM DE VOLLE WINST

2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

In een qua voetbal misschien niet al te beste pot, heeft SVS toch gedaan wat gezien de stand op de ranglijst ‘normaal’ zou moeten zijn. De tegenstander was SV Charlois en deze ploeg bivakkeert in de gevarenzone van de tweede klasse D en derhalve zou je als scorebordjournalist een makkelijke middag voor SVS kunnen verwachten. Uiteindelijk werd het een terechte 2-0 overwinning voor SVS.

Nadat pupil van de week Rahzell van der Graaf op onnavolgbare wijze doelman Lorenzo van Trijp had gepasseerd, floot de prima leidende en mooist besnorde scheidsrechter Erik de Winter voor het begin van de wedstrijd.

De mannen uit Rotterdam-Zuid begonnen goed aan de wedstrijd en SVS kreeg geen vat op de tegenstander. Toch was het SVS dat al in de 9e minuut op voorsprong kwam. Na een overtreding op Joran van Opstal, schoot Julian van der Geest de vrije schop onberispelijk binnen: 1-0!

Na de 1-0 bleef het aanpoten voor de Capellenaren, toch kwam doelman Essajas niet echt in de problemen. Charlois had een optisch overwicht, maar kon vrijwel niets creëren. In de 31e minuut gaf Silvio van Gelderen een voorzet die door spits Javan Hagens keurig werd binnengeschoten: 2-0.

In de tweede helft had SVS de touwtjes iets beter in handen. Het positiespel was zeker de eerste twintig minuten na de rust prima verzorgd en Charlois kon daar vrijwel niets tegenoverstellen. SVS scoorde niet meer, maar creëerde wel een paar mogelijkheden. Van die mogelijkheden miste Julian van der Geest de grootste, van dichtbij wist hij niet raak te schieten en zo bleef het op Sportpark Schenkel 2-0.

Vermeldenswaardig is nog dat Daan ter Heide uit JO19-1 in de 78e minuut zijn debuut voor SVS 1 maakte.

Volgende week staat het belangrijke duel tegen CWO op het programma. SVS doet prima mee in de strijd om de tweede periode en heeft alleen CION boven zich staan. CWO staat in de periodestand op een derde plaats, één punt achter de ploeg van Roy Brinkman. In de reguliere stand van de tweede klasse D staat SVS op een gedeelde derde plaats met hetzelfde aantal punten als CWO.

Opstelling SVS
Migael Essajas, Stefan van der Staal, Jeffrey Feijen, Wishnu Badal (78. Daan ter Heide), Julian van der Geest, Javan Hagens, Yannick de Lely, Mo Hidir, Joran van Opstal (63. Jeroen de Lely), Chris van der Graaf (46.Giorginio Dieterich), Silvio van Gelderen (63. Daymen Rutte)

Verslag en Foto’s: Johan Sepers/JCS Sports

Ook vandaag kon er dus weer een feestje worden gehouden na afloop van de wedstrijd in de kleedkamer.

still_video.jpg