SVS knokt zich naar punt tegen het Vlaardingse CWO

Jeroen van der Swaluw
Jurgylio Limon
Assist: Javan Hagens
Rick van der Struis (penalty)

9 oktober 2021 14:30

A. de Jong

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

SVS heeft zaterdag in een boeiend duel met 1-1 gelijk gespeeld tegen koploper CWO.

De stabiele Vlaardingse tweedeklasser was de competitie met twee ruime overwinningen begonnen. SVS behaalde in de eerste twee wedstrijden drie punten. Afgelopen zaterdag werd er verrassend met 3-2 gewonnen van titelfavoriet Sparta.

In het eerste half uur ging de wedstrijd redelijk gelijk op. CWO leek wel een klein veldoverwicht te hebben, maar kon dit niet in kansen of doelpunten omzetten. SVS kwam er een paar keer gevaarlijk uit met Joran van Opstal en Javen Hagens.

In de 38e minuut brak de absolute uitblinker aan de kant van SVS, Chris van der Graaf, de score op magistrale wijze open. Op een onnavolgbare wijze verschalkte de kleine middenvelder de CWO-doelman Leroy Goedhoop.

Toch werd de stand al voor de rust gelijkgetrokken. In een duel in het strafschopgebied maakte rechtsback Muhammet Hidir een vermeende overtreding en scheidsrechter de Jong floot voor een strafschop. Misschien iets te zwaar gestraft door de verder uitstekend leidende scheidsrechter uit Katwijk. Spits van der Sluis profiteerde van deze meevaller en liet doelman Essajas kansloos vanaf elfmeter.

De tweede helft was een stuk minder aantrekkelijk om naar te kijken. De duels werden pittiger, scheidsrechter de Jong moest zes keer een gele kaart tonen en er werd niet meer gescoord. Op karakter wist SVS toch een zwaarbevochten punt aan het totaal van drie punten toe te voegen. Daarmee was de ploeg van Roy Brinkman zeker de morele winnaar van dit tweekamp. Het punt had de ploeg te danken aan het harde werken en ook aan doelman Essajas, die in de laatste minuut met een katachtige reflex CWO van de overwinning wist te houden.

Overige uitslagen tweede klasse D van zaterdag 9 oktober

DCV                      -             Spirit                    3-2

Pelikaan              -             Alexandria’66       2-0

FC Binnenmaas  -             SV Charlois          1-1

Deltasport          -             Rozenburg             5-3

Hellevoetsluis    -             CION                      4-3

Sparta                  -             Strijen                   4-0

Zaterdag 16 oktober speelt SVS om 15.00 uur de uitwedstrijd tegen SV Charlois.

Verslag en foto’s: Johan Sepers/ JCS Sports