SVS pakt weer drie punten in uitwedstrijd

Charlois, sv 1

3084AA
ROTTERDAM
tel. 010-4801176

SVS heeft een knappe overwinning behaald op SV Charlois. De mannen van trainer Roy Brinkman wisten met 1-2 te winnen. Een knappe prestatie, waarmee de Capellenaren zich net in het linkerrijtje spelen.

SVS begon sterk aan de wedstrijd en probeerde Charlois met hoog druk het voetballen onmogelijk te maken. Dit lukte goed en dit resulteerde in een aantal fouten bij de ploeg uit Rotterdam-Zuid. SVS vergat zichzelf te belonen met doelpunten en met name Chris van de Graaf en Joran van Opstal lieten beiden een grote kans liggen. Aan de andere kant moest doelman Migael Essajas handelend optreden toen de spits van Charlois voor zijn doel opdook. Dit deed de doelman uitstekend. De ruststand was derhalve slechts 0-0.

De thee was maar net opgedronken en de spieren nog niet helemaal warm, toen Julian van der Geest vanaf een meter of 17 uithaalde en hij met dit schot de score opende. In deze fase was SVS zeer dominant en werden de spaarzame uitvallen van Charlois vakkundig in de kiem gesmoord door de Capelse verdedigers.

In de 75e minuut verdubbelde SVS de voorsprong. Een vrije trap van invaller Quincy Pherai werd door verdediger Stefan van der Staal afgewerkt en doelman Lorenzo van Trijp was kansloos.  De wedstrijd leek beslist, maar toch kwamen de ploeg van trainer Mauricio Cabeza terug in de wedstrijd. Charlois maakte een doelpunt, maar grensrechter Gertine Barneveld stak keurig haar vlag omhoog wegens buitenspel, maar scheidsrechter Maarten Streef wilde daar niet aan en wees gedecideerd naar de middenstip. Charlois ging daarna alles of niets spelen en kwam nog een paar keer dichtbij het doel van SVS. Toch bleef de verdediging overeind staan en pakte de ploeg de tweede winst van het seizoen.

Opstelling SVS:

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Stefan van der Staal, Jeffrey Feijen, Wishnu Badal, Julian van der Geest, Jeroen de Lely, Yannick de Lely, Muhammet Hidir (64.Quincy Pherai), Joran van Opstal (65.Silvio van Gelderen), Chris van de Graaf

Zaterdag 23 oktober speelt SVS thuis tegen de nummer twee, Spirit uit Ouderkerk aan den IJssel.

Foto’s/Verslag Johan Sepers/ JCS Sports