SVS WEET WEER WAT WINNEN IS

2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

In een matig duel heeft SVS eindelijk weer eens de drie punten gepakt. In de laatste zes wedstrijden werd slechts één punt gepakt, dus was de overwinning welkom bij de ploeg van trainer Roy Brinkman.

De voortekenen waren niet heel goed. De selectie was de vrijdagavond op stap geweest en daar waren door een aantal spelers de nodige alcoholische versnaperingen genuttigd. Toch begon de ploeg prima aan de wedstrijd. In de 8e minuut was het Daymen Rutte die trefzeker was voor de thuisploeg. De bezoekers uit Strijen konden daar in de eerste helft niet heel veel tegenover zetten. Doelman Essajas pakte een schot van Wesley Luijendijk knap en er was nog een poging van de Strijenaren die naast het SVS doel verdween. SVS verzuimde om de wedstrijd in het slot te gooien en kon de 2-0 er maar niet inkrijgen.

De tweede helft zakte het spel naar een bedenkelijk niveau. Beide teams wilden wel, maar konden niet echt veel kansen creëren. De beste kans in de tweede helft was voor Chris van der Graaf (SVS) die een voorzet net naast het doel van doelman Kevin Theuns (Strijen) tikte. Theuns is normaliter doelman van Strijen 4. Scheidsrechter Omar Moussaoui floot een prima wedstrijd en hoefde geen enkele kaart te trekken in de sportieve wedstrijd.

Met nog twee wedstrijden te gaan staat Strijen drie punten boven de nacompetitiestreep. Volgende week ontvangen de kanaries CWO en ze sluiten de competitie af met een uitwedstrijd tegen Spirit. SVS dat al een tijd veilig is krijgt nog twee zware kluiven. Volgende week wacht het lastige Hellevoetsluis en de competitie wordt afgesloten op 4 juni. Dan ontvangt SVS op het eigen sportpark Schenkel kampioenskandidaat Sparta.

Opmerkelijk en mooi was te zien dat erelid, drager van de gouden speld van de KNVB en koninklijk onderscheiden, Kees Kruijthoff (geboren in 1929!) van Strijen aanwezig was op sportpark Schenkel. Deze man, een sieraad van het amateurvoetbal is al sinds 1939 lid van Strijen en genoot van de wedstrijd en zijn glaasje jenever. Uw verslaggever maakt dan ook een diepe buiging en hoopt Kees nog vaker te treffen bij wedstrijden.

Verslag en foto’s

Johan Sepers / JCS Fotografie