SCHEIDSRECHTERLIJKE DWALING BESLIST CWO - SVS

3135GA
VLAARDINGEN
tel. 010-4749961

Een scheidsrechterlijke dwaling, anders kan het niet worden omschreven, was beslissend in de topper tussen CWO en SVS. De nummers drie en vier uit de tweede klasse D en bovendien, beide teams waren nog in de race voor de tweede periodetitel. CWO was de gelukkige in Vlaardingen en won de wedstrijd in extremis met 2-1.

Scheidsrechter Rick de Bruijn uit Nootdorp eiste een hoofdrol op in de slotfase van CWO-SVS. In blessuretijd kende hij eerst onterecht een vrije trap toe aan CWO en daarna liet hij een overduidelijke overtreding op doelman Migael Essajas (SVS) onbestraft. De doelman werd in zijn vijfmetergebied onheus bejegend door een aanvaller van CWO. De scheidsrechter vond het geen overtreding en haalde daarbij de woede op zijn hals van alles wat SVS was.

De eerste helft was het vooral aftasten. SVS miste de aan zijn knie geblesseerde aanvaller Javan Hagens, zijn vervanger Giorginio Dieterich verving hem prima overigens.

CWO leek een overwicht te hebben, maar kon slechts een enkele goede doelpoging noteren. SVS speelde behoorlijk goed positiespel en kwam er bij vlagen goed counterend uit.

In de 38e minuut kreeg aanvaller Joran van Opstal het op zijn heupen. Met een paar onnavolgbare bewegingen, stuurde hij de complete verdediging van CWO het bos in. Doelman Slagboom, die verder een onzekere indruk maakte, redde knap. De rebound kwam voor de voeten van aanvoerder Wishnu Badal. Zonder twijfel schoot de middenvelder de bal in de touwen: 0-1 voor SVS. Dit was ook de ruststand.

In de tweede helft kwam SVS vrijwel niet meer van de eigen helft af. CWO ging drukken, zonder veel grote kansen te creëren. Trainer Stans (CWO) wisselde in de tweede helft en bracht onder meer Jimmy Onderlinden in de ploeg. In de 80e minuut kregen de Vlaardingers loon naar werken en scoorde invaller Onderlinden de gelijkmaker. SVS kwam na de gelijkmaker nog meer onder druk te staan, want CWO ging vol voor de overwinning. Doelman Essajas bleef met een aantal reddingen knap overeind. Tot de blessuretijd waarin scheidsrechter de Bruijn een kapitale blunder maakte. Raoul Gillet maakte een overtreding in het vijf meter gebied en bracht daarmee de Capelse doelman uit balans. Deze kon hierdoor de bal niet klemmen en de bal vloog in het SVS-doel: 2-1.

De emoties liepen na deze beslissing van de Bruijn hoog op bij SVS. Jeroen de Lely werd zelfs met twee gele kaarten uit het veld gestuurd en na afloop werd er maar over één moment gesproken.

Voor SVS waren de druiven heel zuur. Het team heeft keihard gewerkt om een resultaat mee te nemen uit Vlaardingen. De kansen op de tweede periode zijn nu zo goed als verkeken, mede ook doordat CION wederom de drie punten pakte.

Volgende week speelt SVS een thuiswedstrijd tegen Deltasport. Een goed moment voor het team om de frustratie van de wedstrijd tegen CWO van zich af te spelen.

Opstelling SVS

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Stefan van der Staal, Jeffrey Feijen, Wishnu Badal (80. Silvio van Gelderen), Julian van der Geest (72. Chris van der Graaf), Jeroen de Lely, Yannick de Lely, Mo Hidir (85. Vincent van den Berg), Joran van Opstal (85. Daymen Rutte), Giorgionio Dieterich

Gele kaarten: Julian van der Geest, Silvio van Gelderen

Rode kaart (2x geel): Jeroen de Lely