SVS KOPJE ONDER TEGEN SPIRIT

2935XX
OUDERKERK AAN DEN IJSSEL
tel. 0180-681607

Een gehavend SVS is kansloos ten onder gegaan tegen Spirit. In het zonnige, doch winderige, Ouderkerk aan den IJssel ging de ploeg van Roy Brinkman met 3-0 onderuit.

Voor de wedstrijd was al duidelijk dat SVS een lastige middag tegemoet ging. Joeri Kaashoek kampt met een blessure, Jeroen de Lely was geschorst door zijn rode kaart tegen CWO en rots in de branding, Stefan van der Staal, is onlangs vader geworden van een prachtige dochter. De kracht van SVS zit deze competitie vooral in het collectief, als er dan een aantal basisspelers ontbreken is het voor de Capellenaren zeer lastig om dat gemis op te vangen.

In de eerste 20 minuten was de wedstrijd in evenwicht. Spirit kreeg geen echte mogelijkheden en SVS kreeg één kans. Een schot van Daymen Rutte werd door Spirit-goalie Haasnoot spectaculair uit zijn doel geranseld. In de 20e minuut was het eerste echte gevaar direct raak voor de ploeg van trainer Richard van Cappellen. Ruben Slooff werd op de rand van buitenspel weggestuurd en passeerde doelman Essajas. De prima leidende Jeroen Achterberg uit Rotterdam negeerde het vlagsignaal van de assistent scheidsrechter van SVS wegens vermeend buitenspel en keurde de treffer goed. Twee minuten later was het wederom raak voor Spirit. Uit een corner kwam de bal voor de voeten van Tim de Vaal en zijn poging verdween in het SVS doel: 2-0. Een groot debacle leek aanstaande voor SVS, maar mede door sterk optreden van doelman Essajas bleef de schade verder beperkt in de eerste helft.

In de tweede helft probeerde SVS wel aan te dringen, maar echt grote kansen kon de ploeg niet afdwingen. Spirit beperkte zich tot het consolideren van de voorsprong en de wedstrijd leek uit te gaan als de beroemde nachtkaars. In de slotfase was het invaller Tjerk de Kogel die de 3-0 binnenschoot. Een terechte overwinning voor Spirit, alhoewel het resultaat misschien ietwat geflatteerd was.

In de 84e minuut van de wedstrijd mocht Bradley van Santen uit de O19-1 zijn debuut maken voor het vlaggenschip van SVS.

Dinsdag 12 april speelt SVS thuis een inhaalduel tegen Deltasport en op zaterdag 16 april ontvangen de Capellenaren het DCV van oud SVS trainer Wout Ooms. Een goede gelegenheid voor SVS om revanche te nemen op de kansloze 5-0 nederlaag, die de ploeg eerder dit seizoen in Krimpen aan den IJssel leed.

Opstelling SVS

Migael Essajas, Tim de Winkel, Jeffrey Feijen, Wishnu Badal, Julian van der Geest, Yannick de Lely, Mo Hidir (70. Daan ter Heide), Joran van Opstal (46. Vincent van den Berg), Chris van der Graaf (84. Javan Hagens), Giorgionio Dieterich (84. Bradley van Santen), Daymen Rutte (58. Roy Rijsdijk)

Gele kaart: Julian van der Geest

Verslag en Foto’s: Johan Sepers/JCS Fotografie