ZWARE THUISNEDERLAAG VOOR SVS

Dion Terlouw
Bas Kranenburg
Mels Priem
Carlo de Reuver (vrije trap)
Fievel Meijer (schot)
Patrick Fortes Gomes (lob)
Patrick Fortes Gomes (schot)

16 april 2022 14:30

Y. Monteny

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

SVS heeft dit seizoen weinig goede herinneringen aan het weerzien met voormalig trainer Wout Ooms. In de uitwedstrijd tegen DCV werd al een kansloze 5-0 nederlaag geleden en in de thuiswedstrijd versloegen de Krimpenaren SVS met 0-4.

Een gehavend SVS begon redelijk goed aan de wedstrijd. Dit resulteerde in een kans voor Anthony Schoenmaker. Zijn poging werd echter vakkundig gestopt door voormalig SVS doelman, Bart de Keijzer.

De ploeg van Roy Brinkman werkte keihard, maar kwam duidelijk kwaliteit te kort om de Krimpenaren bij te kunnen houden. Ondanks dat DCV weinig kansen creëerde, kwamen ze toch in de 34e minuut op voorsprong. Carlo de Reuver mocht vanaf een behoorlijk afstand aanleggen voor een vrije trap en liet doelman Essajas volstrekt kansloos. Een domper voor het strijdende SVS, maar voor DCV het moment om de regie in te wedstrijd volledig over te nemen. De beloning voor de rood-zwarten kwam nog voor de rust, toen Fievel Meijer op slag van rust de 0-2 binnenschoot. Dit na een onachtzaamheid in de Capelse verdediging. Deze mokerslag kwam keihard aan bij SVS.

In de tweede helft probeerde SVS nog wel om dichterbij te komen, maar vooral de eindpass bleek steeds niet voldoende te zijn. DCV bleef makkelijk overeind en kon zelfs nog twee doelpunten maken. Patrick Fortes Gomes was de maker van beide goals. Wederom een teleurstellende middag voor SVS, terwijl bij DCV alleen maar vrolijke gezichten rondliepen. Niet zo vreemd gezien het feit dat concurrent Hellevoetsluis thuis tegen een 4-2 nederlaag tegen FC Binnenmaas was opgelopen. Voor de mannen van Wout Ooms betekent dit dat de koppositie weer is herpakt en het kampioenschap in de tweede klasse D nog steeds lonkt. Beide ploegen staan na 18 op 38 punten en saillant detail is dat ze elkaar op de laatste speelronde ontmoeten in Krimpen aan den IJssel. Spanning is gegarandeerd in de 2e klasse D.

De wedstrijd werd uitstekend geleid door scheidsrechter Yodi Monteny uit Voorhout. Hij deelde drie gele kaarten uit in de verder sportieve IJssel derby. Jeroen de Lely en Patrick Nieuwerf (reservedoelman) van SVS en  Carlo de Reuver ontving de gele prent namens DCV.

Volgende week speelt SVS de lastige uitwedstrijd tegen FC Binnenmaas. In Maasdam zal er om 14:30 worden afgetrapt.

Opstelling SVS

Migael Essajas, Vinnie Seip, Wishnu Badal, Jeroen de Lely (45. Silvio van Gelderen), Yannick de Lely, Mo Hidir, Joran van Opstal (62. Vincent van den Berg), Chris van der Graaf, Giorginio Dieterich, Roy Rijsdijk, Anthony Schoenmaker (54. Javan Hagens)

tekst en foto's : Johan Sepers/ JCS Fotografie