SVS en Slikkerveer schieten weinig op met een puntendeling

SVS 1

Slikkerveer 1

Johnny van Vugt
Mitchell Drogt (schot)
Sander Hazebroek
Aaron Plezier
Jesse Ringlever

28 januari 2023 14:30

M.B. Streef

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Capellenaren knokken zich met 10 man naast Slikkerveer

Vooraf waren vriend en vijand het erover eens. Dit was een ‘zespunten’ wedstrijd. Vooral voor hekkensluiter SVS was een overwinning noodzakelijk. Slechts twee punten werden in de elf wedstrijden behaald en zo wacht de formatie van interim-trainer Bert van Opstal nog op de overwinning.

De eerste schermutselingen waren in het voordeel van de thuisploeg. Al na twee minuten kreeg de hekkensluiter van de tweede klasse F twee corners. Opvallend was dat de eerste corner volgens scheidsrechter Maarten Streef uit Gouda niet op de juiste manier was genomen. Het slimmigheidje waarmee SVS zich al vaker bediend heeft, de bal wordt aangetikt door een speler, deze loopt vervolgens weg en de ‘nieuwe’ cornernemer dribbelt met de bal richting het vijandelijke strafschopgebied, werd als onjuist geïnterpreteerd door de scheidsrechter.

SVS bleef in de eerste helft de bovenliggende partij en raakt het houtwerk na een knappe actie van Silvio van Gelderen. Invaller-doelman Stefan Bode stond aan de grond genageld na de actie van van Gelderen. Bode is normaliter keeperstrainer, maar de ziekte van de overige keepers moest de 43-jarige goalie onder de lat plaatsnemen.

Toch was het Slikkerveer dat de score opende op het zonnige Sportpark Schenkel. Mitchell Drogt kon droog uithalen, ondanks een zware dekking van Tim de Winkel, en wist daarmee doelman Patrick Nieuwerf te verschalken. Een domper voor de thuisclub, hetgeen resulteerde in wat irritatie in het veld en wat hardere overtredingen. Bij één van de overtredingen vond scheidsrechter Streef het over de grens gaan en stuurde middenvelder Yannick de Lely (SVS) in de 35e minuut met direct rood naar de kleedkamer. Scheidsrechter Streef na afloop: “Het was een zaag en ik kon alleen maar de rode kaart trekken.” Een terechte beslissing van de scheidsrechter.

Na rust kwam er een ander SVS opdraven. Er werd geknokt voor elke meter en vooral Joran van Opstal was een plaag voor de Slikkerveerse defensie. Er kwamen kansen en in de 61e minuut was het van Opstal die een goede actie bekroonde met de terechte gelijkmaker.

SVS wilde ondanks een man minder duidelijk voor de overwinning gaan, terwijl Slikkerveer eigenlijk niet zo goed wist hoe ze tegen 10-man moesten spelen. Er kwamen ook nog goed kansen voor onder meer invaller Jessie Oostrum, maar het vizier stond niet op scherp bij de thuisclub.

Uiteindelijk was de 1-1 eindstand een stand waar beide ploegen niet zoveel mee kunnen. Ze blijven op de laatste (SVS) en ener laatste (Slikkerveer) plaats staan. Deze plaatsen betekenen aan het eind van het seizoen directe degradatie naar de derde klasse.

Foto’s/ verslag: JCS Fotografie/ Johan Sepers

Voor meer foto’s kijk op: www.johansepers.nl