Neptunus-Schiebroek nipt langs SVS (met video)

Neptunus-Schiebroek 1

SVS 1

Nayron Mathilda
Jairzinho Balrak
Angelo Semil
Nayron Mathilda
Remco Wuister
... (intikker)

2e klasse F

21 januari 2023 15:15

R. Wolf

Sportpark Neptunus-Schiebroek
Hazelaarweg 40
3053PM
ROTTERDAM
tel. 010-4224588

De laatste twee ontmoetingen tussen Neptunus-Schiebroek en SVS waren in het promotiejaar 2018/19. Zowel thuis als uit waren de kampioenen van toen met 1-0 te sterk. Ook nu was de uitslag 1-0. De 1-0 kwam tot stand in de eerste helft toen SVS eigenlijk de betere ploeg was. Pas in de tweede helft was het krachtsverschil tussen de subtopper en de hekkensluiter wel duidelijk maar verzuimde de aanval de score op te voeren.

Trainer Manuel Vissers moest in zijn verdediging improviseren. Aanvoerder Lionel Rosalia werd aanvankelijk voor vier wedstrijden geschorst. Op basis van de videobeelden is zijn schorsing gehalveerd waar gehoopt was op seponering. Fabio Rodriques Monteiro nam zijn positie in. Verder was Dylan Vyent afwezig waardoor Chahine Lobiyed een verdedigende rol op zich nam.

De eerste 35 minuten waren slaapverwekkend: slordig veldspel, eindpass niet goed en als deze een keer goed was, sprong de bal weer van de voet. SVS probeerde nog wel een speldenprik uit te delen maar van de zijde van de thuisclub was geen gevaar te bekennen totdat Nelson Costa-de Brito plots vanaf links een voorzet gaf op Nayron Mathilda die met links de bal in de rechterhoek tikte. Vier minuten later scoorde SVS de gelijkmaker. Jeroen de Lely gaf voor op Javan Hagens die met zijn hoofd eerder bij de bal was dan doelman Tomas Fernandes die voor deze wedstrijd de voorkeur kreeg boven Cas Roosendaal. Tijn van Eil die buitenspel ophief en Tomas werden gered door de vlag van Gerard Vermeulen. Op een video is het eenmaal makkelijker te zien dan oordelen in een split second. Bij twijfel vlagt bijna iedere clubgrensrechter. Het scheelde ook weinig. Anderhalve minuut later leek de gelijkmaker alsnog in de maak. Fabio Rodriques Monteiro gaf een terugspeelbal die meer op een steekpass richting SVS-spits Joran van Opstal leek. Met een prachtige redding voorkwam Tomas Fernandes averij.

Schermafbeelding_2023-01-22_133859.jpg

Aan het begin van de tweede helft was Nayron Mathilda dicht bij zijn tweede treffer. Zijn schot schampte zelfs nog de buitenkant van de paal. Opnieuw was Nelson Costa-de Brito de aangever vanaf links. Na acht minuten zagen wij een bekend gezicht invallen. Het was Jessie Oostrum. Ook SVS heeft twee oud-Neptunus-Schiebroek-spelers binnen de gelederen. De ander is Muhammet Hidir die naast hem op de bank zat. De Schiebroekse Drietanders kregen in de tweede helft voldoende mogelijkheden om de score te verdubbelen. Tijn van Eil en invaller Angelo Semil zagen hun schoten uit corners maar net naast en over gaan. Halverwege de tweede helft was Angelo Semil het eindstation van een aanval over veel schijven waarbij doelman Patrick Nieuwerf gestrekt een uitstekende redding verrichtte. Nayron Mathilda deed daarna nog een nieuwe poging om tot scoren te komen. De grootste kans was vijf minuten voor tijd. Jazzley van Heyningen bediende invaller Remco Wuister op maat maar hij schoot de bal ziedend hard tegen de paal. Drie minuten later zag Nelson Costa-de Brito nog een lob rakelings over gaan. Aan de andere kant waren er wat kleine kansen voor SVS. Tomas Fernandes en zijn verdediging deden wat ze moesten doen: de nul houden. Dat lukte alweer voor de vijfde keer in zes thuiswedstrijden. Dat is iets om trots op te zijn.

Volgende week wacht voor Neptunis-Schiebroek de derby bij de eenzame koploper RV&AV Sparta. Dat wordt een bijzonder leuke uitdaging voor Manuel Vissers. Hoe is het spitsenduo Jordi de Zwart en Lucas van Oeveren af te stoppen? Weet de verdediging die in thuiswedstrijden zo stabiel is daar een antwoord op te geven? Gaan onze jongens de competitie weer spannend maken? Neptunus-Schiebroek staat nu op de zevende plek. Door afgelastingen is het gat met de tweede plaats slechts drie punten.

bron   : Voetbal Rotterdam
auteur : Martijn Domburg (vv Neptunus-Schiebroek)