SVS degradeert naar derde klasse

SVS 1

Ariston'80 1

2e klasse/3e klasse 2e klasse - 3e klasse

30 mei 2023 20:00

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

De revival die SVS had ingezet na de aanstelling van interim-trainer Rene de Lely heeft uiteindelijk niet kunnen leiden tot handhaving in de tweede klasse. In de competitie werd nog een Houdini-act uitgevoerd door de blauw-witten, maar in de eerste ronde van de nacompetitie ging het dan toch mis.

De Delftse studentenclub Ariston’80 wist na strafschoppen de tweede ronde te bereiken en dat was gezien de wedstrijd ook niet onverdiend te noemen. De Delftenaren kregen de meeste kansen en het was aan de jonge doelman Tyrell Richardson te danken dat de verlenging en ook de strafschoppen werden gehaald. Met een aantal katachtige reddingen hield de jonge (invaller) doelman zijn ploeg op de been. Het was pas de tweede wedstrijd in de basis voor de jonge keeper van SVS. Voorlopig ook zijn laatste wedstrijd want Richardson gaat zijn geluk beproeven bij Alphense Boys.

De wedstrijd begon desastreus voor SVS. Rechtsbuiten Silvio van Gelderen werd al na vijf minuten hard aangepakt door een Ariston’80 speler en moest zich laten vervangen door Javan Hagens. Van Gelderen kon naar het ziekenhuis en daar werd een gescheurde enkelband geconstateerd.  De ploeg van de Lely was toch even van slag en Ariston’80 pakte het initiatief in de wedstrijd. Met name Nicolas Fernandez speelde een uitstekende wedstrijd voor de rood-blauwe ploeg.

Ondanks dat er in de 90 minuten en de verlenging niet werd gescoord door beide ploegen was het duel in de tweede helft zeker wel aantrekkelijk. Al was het meer door de spanning dan door het goede spel. SVS kreeg ook een paar grote kansen. Yannick de Lely zat slim tussen een voorzet in en lepelde de bal buiten het bereik van doelman Daan van den Burg op de lat. Invaller Daymen Rutte kreeg misschien wel de grootste kans van de wedstrijd, maar voor open doel faalde de spits.

Na ruim 120 minuten voetbal zonder doelpunten moesten strafschoppen de beslissing brengen. Uiteindelijk wisten de Delftenaren alle pingels langs doelman Richardson te schieten, terwijl bij SVS Jeroen de Lely (paal) en Daymen Rutte (prachtige redding doelman van den Burg) bij de Capellenaren miste.
Ariston’80 mag aankomende zaterdag proberen de derde ronde te halen. Dat zal een zware kluif worden voor de ploeg van trainer Martin de Graaf. In de reguliere competitie troffen beide teams elkaar al. In Delft won Zwarte Pijl met 0-1 en in Rotterdam werd het een 1-1 gelijkspel.

Foto’s/Verslag: Johan Sepers / Johan Sepers Fotografie