OOK SVS MAAKT WERK VAN HANDEN SCHUDDEN !!

16 oktober 2014 12:15

Elkaar de hand schudden gebeurde altijd alleen na de wedstrijd, maar het is de bedoeling dat teams op alle niveaus ook voor de wedstrijd de tegenstander een hand geven.

Vanaf zaterdag 18 oktober voert ook SVS het handen schudden door bij alle wedstrijden. Dit is één van de maatregelen waarmee clubs willen zorgen voor méér plezier op en rond het voetbalveld.

Het handen schudden is onderdeel van de aanpak voor een veilig sportklimaat. Binnen deze aanpak maken clubs onder andere afspraken over gewenst gedrag. Ook kunnen kaderleden kennis en vaardigheden opdoen waarmee ze een sportief en positief klimaat stimuleren.

Plezier op en rond het veld, dat is waar onze club voor staat!

Op het veld zorgen onze teams hier samen met de scheidsrechter en de tegenpartij voor. Vanaf a.s zaterdag schudden we elkaar dan ook voor wedstrijd de hand. Deze blijk van sportiviteit zorgt voor wederzijds begrip, het begin van plezier binnen de lijnen!

Bekijk hier het filmpje: http://youtu.be/cJjJj1jP1As.

De trainers en coaches zullen hun teams voorbereiden op deze nieuwe manier van begroeten. Het is onze ambitie om dit elke week te doen en niet alleen met de E, F en D teams maar met alle teams. En we vergeten daarbij ook niet de scheidsrechter en grensrechters, ook die schudden allemaal de hand voor de wedstrijd.

• Na de toss met de aanvoerders, roept de scheidsrechter het thuisspelende team + grensrechters naar zich toe en stellen zij zich in een rij op, op de middenlijn.
  • Het bezoekende team verzamelt zich en komt in een rij langs alle spelers + scheids- en grensrechters om een hand te geven.
  • Als het bezoekende team klaar is, gaat het thuisspelende team langs scheids- en grensrechters om een hand te geven.

Zo werken we samen aan een veilig sportklimaat!

Bron: Bestuur SVS