Zichtbaarheid spelersnaam + foto op voetbal.nl app en onze eigen website

20 september 2022 21:45

Momenteel zien wij dat toch veel leden helaas op “afgeschermd” staan en dus ook niet zichtbaar zijn op de teampagina’s. Dat is natuurlijk een beetje zonde. De zichtbaarheid dient minimaal op "beperkt" te staan voor onze website en voor de voetbal.nl app om deze zo goed mogelijk te laten functioneren!
Via de instellingen in het menu van de Voetbal.nl app of voetbal.nl website kun je zelf je zichtbaarheid instellen voor de voetbal.nl app, maar ook voor de teampagina's op de website van SVS.

De informatie omtrent de teams (programma, stand, uitslagen, spelers en staf) komt uit Sportlink, wat weer gelinkt staat met voetbal.nl. Wat opvalt is dat er op de spelerslijsten van de elftallen nog een heleboel spelers, maar ook sommige stafleden op ‘Afgeschermd’ staan.

Er zijn 3 mogelijkheden met betrekking tot jouw zichtbaarheid; normaal, beperkt en afgeschermd.

Standaard staat je profiel op afgeschermd en is daarmee alleen zichtbaar voor scheidsrechters en verenigingsofficials. Bij normaal is je naam en foto zichtbaar, bij beperkt is alleen je naam zichtbaar en bij afgeschermd is je naam en foto niet zichtbaar.

Wanneer je het niet erg vindt als naast je naam ook je foto wordt getoond kun je je zichtbaarheid op normaal zetten.
Bij de spelers staat nu alléén je naam vermeld i.p.v. afgeschermd. In de wedstrijdzaken/voetbal.nl app is naast je naam, ook je foto zichtbaar (De scheidsrechter kan ALTIJD je foto zien i.v.m. pascontrole).

Wanneer je alléén je naam wilt tonen (is voldoende voor de site) kun je je zichtbaarheid op beperkt zetten.
Bij de spelers staat nu je naam vermeld i.p.v. afgeschermd. In de wedstrijdzaken/voetbal.nl app is ook alleen je naam zichtbaar (De scheidsrechter kan ALTIJD je foto zien i.v.m. pascontrole.)

Zorg er dus voor dat je één van bovenstaande 2 opties kiest. Wanneer je zichtbaarheid op afgeschermd staat ben je nergens zichtbaar en zal de elftal/team opgave op onze site bestaan uit spelers met de naam afgeschermd. Dit komt niet echt professioneel over. Ook zijn jouw gegevens dan niet zichtbaar in de wedstrijdstatistieken op voetbal.nl en op onze website.

We hopen dan ook dat een ieder zijn niveau op normaal of beperkt wil zetten, zodat we als club volop gebruik kunnen maken van de mogelijkheden. De keuze is echter aan het lid zelf of  aan de ouders bij leden onder de 16 jaar. Kan je geen zichtbaarheid aanpassen van jezelf of van je kinderen, dan staan je gegevens niet correct in de ledenadministratie van de vereniging.

Je kan het juiste email adres dan doorgeven aan [email protected]

voetbal.nl_1.png

Hoe kan ik zelf (of mijn ouders) mijn zichtbaarheid aanpassen via de voetbal.nl app?

Voor iedereen ouder dan 15 jaar : Hoe kan ik mijn persoonlijke instellingen wijzigen in de Voetbal.nl app?

Voor iedereen jonger dan 16 jaar : Persoonlijke instellingen wijzigen van kinderen onder 16 jaar

voetbal.nl_2.png.jpg