LANGS HET VELD : VRIENDELIJK DOCH DRINGEND VERZOEK AAN AL HET PUBLIEK (JONG EN OUD)

16 oktober 2014 12:00

Bij de wedstrijden van de jeugdteams van SVS is altijd behoorlijk wat publiek aanwezig. Leuk die belangstelling! Rondom onze velden staat een prachtig leunhek. Het is de bedoeling dat alle toeschouwers achter het hek blijven. Ook de dug-outs behoren bij het speelveld. Deze ruimtes zijn voor reservespelers, trainers, coaches en leiders.

Wilt u bij het aanschouwen van de voetbalkunsten van uw zoon/dochter dus voortaan achter de hekken plaatsnemen?
Dit betekent dus dat men ook niet in de dugout mag zitten!

De grasvelden en dug-outs zijn neutrale zones. Wanneer ouders deze betreden kan de scheidsrechter het spel stilleggen. Voor pupillenteams geldt dit ook, de middenlijn van het officiële speelveld is bestemd voor leiders en trainers en niet voor de toeschouwers.

Dit verzoek doen wij u om 3 redenen:

• Om gevaarlijke situaties te voorkomen, een ongelukje zit in een kleine hoek.
  • Zeker bij 2 wedstrijdjes op 1 veld levert publiek op het veld (middellijn)  te veel onrust en verwarring op.
  • Spelers hebben al trainers en leiders en horen uw positieve aanmoedigingen ook wel door de gaten van het hek heen.

Laten wij als club dit voorbeeld geven, dan kunnen de spelleiders namelijk met recht de bezoekende teams hierop aanspreken. Dank voor jullie medewerking!

Dit verzoek geldt overigens ook tijdens de trainingen van uw zoon of dochter.

Tevens moet de leiding van de tegenstander worden gevraagd ook de mee gereisde aanhang al vóór de wedstrijd op deze regels te wijzen. Vooraf informeren leidt bijna altijd tot begrip, achteraf terechtwijzen vaak tot onnodig gezeur en irritatie… soms heeft dat zelfs zijn weerslag op de sfeer in het veld.

Bron: bestuur SVS